    From: Jacek <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uczelnia wyższa i świadectwo dojrzałości
    Date: Wed, 25 Aug 2004 17:26:56 +0200

    Witam!

    Temat już był poruszany na grupie, ale nie znalazałem jednoznacznej
    odpowiedzi.
    Sytuacja jest taka że jest sobie uczelnia wyższa na której mam papiery,
    nie jestem już studentem tej uczelni - zostałem skreślony z listy.
    Studiowałem zaocznie, została mi jedna rata do zapłacenia.
    Dzisiaj poszedłem do dziekanatu po złożony tam oryginał mojego
    świadectwa dojrzałości, jest mi potrzebny na innej uczelni.
    Niestety kobieta w dziekanacie odmówiła mi wydania tegoż twierdząc że
    póki nie zapłacę zaległej raty póty nie dostanę mojego świadectwa.
    Wychodzi na to że moje świadectwo jest przetrzymywane w dziekanacie w
    formie zakładnika, napisałem pismo z prośbą o wydanie mi tego
    świadectwa, usłyszałem tylko że już ktoś kiedyś przyszedł nawet z
    prokuratorem i że świadectwa nie dostał póki nie zapłacił zaległości.
    Mam pytanie - czy dziekanat może mi odmówić wydania mi mojego świadectwa
    uzasadniając to tym że mam zaległości w płatnościach za studia?
    Jeżeli nie to czy jest na to jakaś podstawa prawna?
    Dodam że pani w dziekanacie nie chciała mi wystawić na piśmie że odmawia
    wydania mojego świadectwa.
    Uczelnia jest uczelnią państwową.

    Pozdrawiam!
    Jacek