    From: Reseller <R...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uciążliwy sąsiad...
    Date: Mon, 5 May 2008 01:19:19 -0700 (PDT)

    Mieszkam na parterze, mam duży taras a nad nim balkon upierdliwego
    sąsiada.
    Niestety rozmowy z nim nic nie dają - po prostu beton. Potrafi wylać
    na swój balkon wiadra wody, żeby zmyć brudy i ziemię, którą z doniczek
    porozwalał jego pies. Oczywiście cały brud spływa na mój taras. Jak
    po jednej z takich akcji poszedłem zwrócić mu uwagę to dowiedziałem
    się, że "przecież pada deszcz" i nie ma o czym rozmawiać. Notorycznie
    w ciągu dnia bardzo głośno słucha muzyki, co jest bardzo uciążliwe ze
    względu na to, że mam niespełna półtoraroczne dziecko. Oczywiście moje
    uwagi na temat zbyt głośnej muzyki są "zlewane" durnym uśmiecham i
    hasłem - "nie ma ciszy nocnej, więc będę słuchał muzyki ile będę
    chciał i głośno jak będę chciał". Niestety przeglądając regulamin
    wspólnoty znalazłem tylko ogólnikowy punkt mówiący o "dobrosąsiedzkich
    stosunkach", "poszanowaniu współmieszkańców" i "niebyciu uciążliwym
    dla sąsiadów".
    Jakich środków prawnych, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku mogę
    użyć, żeby móc wreszcie odpocząć we własnym domu i pozwolić dziecku
    pospać w ciągu dnia?
    Czy zgłoszenia tego faktu do Straży Miejskiej mogą czymś poskutkować,
    czy może jest jakiś paragraf na takiego uciążliwego sąsiada? Proszę o
    pomoc.