  • 1. Data: 2004-08-07 16:01:47
    Temat: Uchwala a umowy o prace
    Od: "office..." <c...@p...fm>

    Witam

    Jest sp z oo, ktora ma jednego udzialowca i dwoch czlonkow zarzadu. Wiadomo,
    ze prezes sam sobie nie moze podpisac umowy o prace i moze to zrobic to
    drugi czlonek zarzadu i odwrotnie. Jednak do tego potrzebna jest uchwala
    zezwalajaca czlonkom zarzadu na zatrudnianie sie wzajemnie, podpisana przez
    udzialowca. Mam pytanie zwiazane z trescia tej uchwaly a dokladnie jak
    powinna ona wygladac?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-08 10:35:46
    Temat: Re: Uchwala a umowy o prace
    Od: Szexpir <s...@g...pl>

    > Jest sp z oo, ktora ma jednego udzialowca i dwoch czlonkow zarzadu. Wiadomo,
    > ze prezes sam sobie nie moze podpisac umowy o prace i moze to zrobic to
    > drugi czlonek zarzadu i odwrotnie.

    Bezpieczniej jak to zrobi jednak ktoś z "zewnątrz" - kiedyś US bardzo
    lubiły wyciągać takie "pozorne" czynności.

    > Mam pytanie zwiazane z trescia tej uchwaly a dokladnie jak
    > powinna ona wygladac?

    uchwała powinna odpowiadać art. 210 § 1 KSH: "W umowie między spółką a
    członkiem zarządu oraz w sporze z nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza
    lub pełnomocnik powołany uchwałą zgromadzenia wspólników."
    czyli coś np. takiego (warunki umowy nie są konieczne, ale uważam, że
    bezpieczniej jest o nich napisać):

    Uchwała NZW Spółki ____ Nr ___ z dnia ____
    Działając na podstawie art. 210 KSH Zgromadzenie Wspólników upoważnia Pana
    X do zawarcia umów o pracę z Członkami Zarządu Spółki: A i B na
    następujących warunkach: .....
    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Podpisy wspólników (lub przewodniczącego NZW i protokolanta).

  • 3. Data: 2004-08-08 17:10:44
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Szexpir" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wiadomo,
    umowy z czlonkami zarzadu w imieniu spolki zawiera rada nadzorcza lub walne
    (zaleznie od statutu). Raczej niemozliwe jest, aby czlonka zarzadu powolal
    inny czlonek zarzadu, gdyz bedzie to stalo w jawnej sprzecznosci z KSH - to
    nie jest kwestia zawarcia umowy, lecz powolania czlonka zarzadu!!! Jesli
    bedzie tylko umowa o prace, to czlonek zarzadu nie bedzie czlonkiem, nie
    bedzie wpisany do KRS itd...

    Umowe o prace zawiera w imieniu spolki organ uprawniony do powolywania lub
    odwolywania czlonka zarzadu.

    Problem moze sie pojawic, jesli jedynym udzialowcem jest ta sama osoba,
    ktora ma zostac powolana na czlonka zarzadu - wtedy KSH wymaga formy
    szczegolnej dla takiej czynnosci - akt notarialny.

    Zarzad nie ma uprawnien do poszerzenia lub zawezenia swojego skladu!!!!

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-08-09 09:45:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Aug 2004, Szexpir wrote:

> [...]
    >+ Bezpieczniej jak to zrobi jednak ktoś z "zewnątrz" - kiedyś US bardzo
    >+ lubiły wyciągać takie "pozorne" czynności.

    Powinienem gdzieś mieć wyrok (chyba SN) oświadczający że jedyny
    właściciel sp. z o.o. nie może się sam skutecznie zatrudnić
    - ani wprost, ani przez pośredników. Chwilowo nie widzę... :]

    Krótko mówiąc - jeśli chodzi o możliwość zaliczenia wynagrodzenia
    jedynego właściciela sp. z o.o. w koszty - wnioski były negatywne:
    "nie da się"...
    Wypłacać oczywiście można, ZUS odprowadzać oczywiście można...
    (zdaje się ze i tak trzeba, prawda ?) - ale KUP to nie jest.
    Czyli CIT+PIT (i to odpada 19% liniowego).
    Wyrok o ile pamiętam jakoś odwoływał się do konieczności "zwierzchnictwa"
    w umowie o pracę, no i trzeba wywałkować tezę kim jest ten ktoś
    z kim jedyny udziałowiec podpisuje umowę: zwierzchnikiem czy raczej
    podwładnym zatrudnianego... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd