  • Data: 2004-05-26 08:24:00
    Temat: Ubezpieczenie społeczne
    Od: "Janina" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Szukam tej informacji w internecie bez skutecznie - moze ktos z was mi
    pomoże.

    O co chodzi?:
    Mam umowę o prace w zakładzie pracy na 4/5 etatu.
    Dodatkowo, miesiąc temu rozpoczełam działalność gospodarczą.

    Z tytułu prowadzonej dziłalności muszę dprowadzic skladki.
    Jesli chodzi o ubezpieczenie zdrowotne to wiem, że muszę płacić 8.25%
    podstawy wymiaru składki zdrowotnej
    1861,44 zł - czyli w maju 153,57 zł.

    Pytanie dotyczy składki na ubezpieczenie społeczne.
    Kiedy tę składkę powinnam odprowadzać - wiem, że jest ona uzaleznione od od
    wynagrodzenia w zakładzie pracy.
    Podobno jest jakis próg wynagodzenia ponizej którego musze odporowadzic
    składkę ubezpieczenia społecznego z działalności gospodarczej.
    Zalezy mi na tej informacji, bo chciałam przejśc na 3/5 etatu - ale to, co
    oczywiste, wiąże sie z niższym wynagrodzeniem.

    Pozdrawiam
    Janina