    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: To, co mówi przedstawiciel handlowy, a to , co jest w umowie
    Date: Sat, 29 Oct 2011 00:07:26 +0200

    Witam.

    Tak mi przyszlo do glowy takie pytanie. Dodam, ze jakis czas temu mialem
    taki przypadek, i chcialem sie dowiedziec, jak to wyglada od strony prawnej.
    Otoz zalozmy, ze przychodzi do nas przedstawiciej handlowy jakiejs firmy
    (telewizja kablowa, telekomunikacja, czy cokolwiek w tym stylu).
    Przedstawia nam oferte firmy, i jej warunki. Podpisujemy z nim umowę, a po
    jakims czasie okazuje sie, ze nie wszystko jest tak, jak nam przedstawil.
    Przykladowo mowi, ze aktywacja uslugi jest bezplatna. Pytam o cene modemu, a
    on na to, ze modem jes za zlotowke. W umowie jest napisane, ze wszystko
    wedlug cennika. On twierdzi, ze wedlug cennika modem kosztuje zlotowke.
    Przychodzi poczta modem, pozniej list, a w nim, ze owszem. Aktywacja jest
    darmowa, ale modem kosztuje 99zl. Czyli gosc mnie oklamal. Dzwonie na Biuro
    Obslugi Klienta, pytam, jak to jest z cena modemu, bo przedstawiciel mnie
    oklamal, a babka na to: a ja nie wiem, co panu mowil przedstawiciel.
    Najwyrazniej sie pomylil. Piszę odwolanie do dyrekcji firmy, a oni na to tak
    samo: nie wiemy, co mowil przedstawiciel.
    I tu moje pytanie: czy firma ma prawo sie wyprzec tego, co powiedzial
    przedstawiciel? Czy nie odpowiada za slowa swoich przedstawicieli?
    Czy oklamywanie klienta, a pozniej wypieranie sie tego jest zgodne z prawem?
    Oczywiscie mozna powiedziec, ze nie mam dowodu na to, co on mi mowiel. Ale
    przeciez taki przedstawiciel nie byl tylko u mnie. Chodzil po wszystkich
    domach, i wszedzie mowil to samo. Na pewno znalazly by sie inne osoby, ktore
    to potwierdza.