  • 11. Data: 2008-03-04 12:11:36
    Temat: Re: Testament, a zachowek.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Paweł Marcisz wrote:

    > Z ustawy: 50%. Połowa z ustawy: 25% Otrzymano w testamencie: 15%.
    > 25-15=10, stąd brakuje 10%.

    Ach więc to tak się liczy. No w sumie niby tak zapisane w KC, ale jakoś to
    dotąd inaczej czytałem :).

    Czyli, jeżeli jedno dziecko dostanie 25%, a drugie 75%, to wtedy pierwsze od
    drugiego nie może się niczego domagać bo już swoje 1/4 dostało. Tak?

    p. m.

  • 12. Data: 2008-03-05 19:42:40
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > Czyli, jeżeli jedno dziecko dostanie 25%, a drugie 75%, to wtedy pierwsze
    > od
    > drugiego nie może się niczego domagać bo już swoje 1/4 dostało. Tak?

    Tak, choc jezeli uprawniony do zachowku jest osoba maloletnia (ponizej 18
    roku zycia, lub 16 w qresko zadnych sytuacjach ;) ) zachowek wynosi 33%
    calej masy spadkowej.