  • Data: 2004-04-19 12:14:41
    Temat: Tesciowa kupuje mieszkanie:-) PILNE
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Podpowiedzcie mi, bo nie mam za wiele czasu (a w zasadzie mam czas do
    jutra do 10:00)
    Tesciowa kupuje nowe mieszkanie na rynku pierwotnym. W przyszlosci moj
    maz chcialby uniknac placenia wysokiego podatku spadkowego.
    Tesciowa idzie jutro podpisac umowe przedwstepna i poczatkowo miala to
    byc umowa cywilno-prawna, ale chyba odwleczemy moment podpisania umowy
    przedwstepnej, bo chcielibysmy sporzadzic ja notarialnie.

    Pytanie nr 1: Czy jak blok juz stoi i jest przykryty (oddanie we
    wrzesniu) to jest sens umowy notarialnej?

    Znajomy prawnik doradzil mi, ze mieszkanie mozna kupic na wspolwlasnosc
    (tzn. matka i syn). Ale jak nas urzad skarbowy zapyta, skad wzielismy
    kase na mieszkanie? Prawnik radzi najpierw sporzadzic notarialnie umowe
    darownizny na kwote polowy mieszkania, wtedy jest podkladka w skarbowym.

    Pytanie nr 2: Czy to ma sens?

    Pytanie nr 3: Jaki jest podatek od darowizny matka->syn na 80.000 pln?

    Po takiej darowiznie na papierze prawnik radzi sporzadzic umowe kupna
    mieszkania na wspolwlasnosc 50-50%.

    Pytanie nr 4: Jaki do cholery bedzie ten podatek spadkowy od mieszkania
    kupionego za 150.000 pln?
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]