  • 1. Data: 2008-03-05 10:27:10
    Temat: Termin prowadzenia działalności wg KPA
    Od: voytek <v...@g...nl>

    Witam,
    mam pytanie o okres prowadzenia działalności. Dniem rozpoczęcia
    działalności był 01.04.2007. Działalność muszę prowadzić przez okres
    minimum 12 miesięcy. IMHO jeśli zlikwiduję działalność z dniem
    31.03.2008 okres minimum 12 miesięcy będzie zachowany. Panie w urzędzie
    pracy twierdzą inaczej a KPA nie potrafię zinterpretować.
    Dzięki za pomoc.
    --
    Voytek

  • 2. Data: 2008-03-05 10:41:02
    Temat: Re: Termin prowadzenia działalności wg KPA
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 05 Mar 2008 11:27:10 +0100, voytek napisał(a):

> [...]
    > 31.03.2008 okres minimum 12 miesięcy będzie zachowany. Panie w urzędzie
    > pracy twierdzą inaczej a KPA nie potrafię zinterpretować.

    Przez odesłanie stosujesz przepisy kpc. A zatem to nie jest 1 rok - art.
    112 kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 3. Data: 2008-03-05 11:52:03
    Od: voytek <v...@g...nl>

    Olgierd pisze:

    > Przez odesłanie stosujesz przepisy kpc.
    Jak rozumieć powyższe zdanie?

  • 4. Data: 2008-03-05 11:58:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 05 Mar 2008 12:52:03 +0100, voytek napisał(a):

    > Jak rozumieć powyższe zdanie?

    Hmm sprawdziłem ;) faktycznie bezpośredniego odesłania nie ma, jednak
    art. 57 kpa milczy jeśli chodzi o sposób obliczania terminu rocznego,
    zatem per analogiam powinno się stosować metody przyjęte w innych
    gałęziach.
    Dlatego termin roczny to nie jest np. 1 stycznia 2006 r. do 31 grudnia
    2006 r., lecz 1 stycznia 2006 r. do 1 stycznia 2007 r.