  • 1. Data: 2006-01-10 22:07:04
    Temat: Termin dostarczenia wyroku z uzasadnieniem w sprawie cywilnej
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Witam.

    Mam taki problem. Artykuł 329. KPC mówi, że uzasadnienie wyroku
    sporządza się w terminie dwutygodniowym od dnia złożenia wniosku o
    sporządzenie uzasadnienia. To samo mówi Art. 387. par. 2., natomiast
    par. 3. mówi o tym, komu doręcza się orzeczenie z uzasadnieniem.
    Nigdzie natomiast nie mogę znaleźć informacji o terminie tego
    doręczenia. W Sądzie Apelacyjnym w Katowicach twierdzą, że sędzia ma 2
    tygodnie na sporządzenie uzasadnienia, a później oni (inni pracownicy)
    muszą je przepisać, i że nie mają na to określonego terminu.
    Dlatego chciałbym spytać, czy istotnie tak jest, i czy rzeczywiście mogą
    dostarczyć mi wyrok z uzasadnieniem choćby i za rok? A jeśli nie, to
    jakie terminy obowiązują i gdzie one są uregulowane?
    Nawiasem mówiąc, dwutygodniowy termin już dawno minął, a o ile wiem z
    telefonów do Sądu, to uzasadnienie jeszcze nie zostało sporządzone.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 2. Data: 2006-01-10 22:15:38
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    termin dwytygodniowy do sporzadzenia uzasadnienia jest terminem
    instrukcyjnym dla sedziego i moze zostac przedluzony przez
    przewodniczacego... w wiekszosc przypadkow sedziowie mieszca soe w tym
    terminie

    jezeli chodzi o wysylke to rzeczywiscie nie jest okreslony termin ale winno
    byc to zrobione niezwlocznie jednakze z uwagi na ilosc roboty w
    sekretariatach /zalezy od sadu/ akta do sekretarki z poleceniem wyslania
    uzasu moga "dotrzec" po kilku do kilkunastu dni or more

    jednakze w przypadku opoznienia w wysylce lub blednego wyslania odpowiada
    sedzia referetnt z tytulu przewleklosci postepowania

    najczescie spotykalem sie, ze przewleklosc postepowania nastapilo wlasnie ze
    wzgledu na to ,ze sekretarka zapomniala wyslac albo wyslala blednie

    pozdawiam
    Łukasz