eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTUiR Warta a moje podwyzszone cisnienie... › TUiR Warta a moje podwyzszone cisnienie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.i
    nternetia.pl!skynet.be!skynet.be!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-on
    line.de!t-online.de!newsrouter.chello.at!newsfeed01.chello.at!news.chello.at.PO
    STED!53ab2750!not-for-mail
    From: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: TUiR Warta a moje podwyzszone cisnienie...
    Lines: 77
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Message-ID: <T1Xka.122055$fH1.1064910@news.chello.at>
    Date: Wed, 09 Apr 2003 15:32:03 GMT
    NNTP-Posting-Host: 62.179.27.100
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    X-Trace: news.chello.at 1049902323 62.179.27.100 (Wed, 09 Apr 2003 17:32:03 MEST)
    NNTP-Posting-Date: Wed, 09 Apr 2003 17:32:03 MEST
    Organization: Customers chello Poland
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:140186
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Dzisiaj bylam zglosic szkode w TUiR Warta poniewaz pan ubezpieczony w tej
    firmie byl laskaw wjechac mi w tyl auta (odszkodowanie z OC sprawcy).
    Dostalam kupke dokumentow ktore podpisalam ze "przyjmuje je jako informacje
    jednak sie z nimi nie zgadzam", poniewaz podniosly mi troche cisnienie.

    Pojutrze czeka mnie wizyta rzeczoznawcy a trzy dni pozniej spotkanie z pania
    od odszkodowan.... Z gory dziekuje za wszystkie porady. Oto fragmenty
    dokumentow, z ktorymi sie szczegolnie nie zgadzam (prosze o porade jak sie
    przed tym bronic):

    1. "koszt części ustalany jest w wysokosci cen (...) z zastosowaniem
    rynkowego ubytku wartosci czesci zgodnie z przepisem art. 8.1 Ustawy o
    dzialalnosci ubezpieczeniowej (...)"

    Artykul ten brzmi: "Odszkodowanie z tytulu ubezpieczenia majatkowego nie
    moze byc wyzsze od poniesionej szkody, chyba ze umowa stanowi inaczej".

    Moim zdaniem nie jest to podstawa do amortyzowania czesci mojego pojazdu -
    przeciez ja je bede musiala kupic wiec odszkodowanie ma byc IMHO takie zebym
    mogla je kupic (w szczegolnosci - mam fabryczne czesci - kupuje fabryczne).
    W szczegolnosci chodzi mi o to ze powinnam uzyskac odszkodowanie ktore
    pozwala na przywrocenie pojazdu do stanu _niegorszego_ niz przed zdarzeniem.

    2. Orzeszek z informatora: "Indeks cen części od dnia 2003-03-05 wynosi
    52,33%. Oznacza to, że możliwe jest zakupienie nowych części do naprawy
    powypadkowej za 52,33% (lub nawet mniej) cen proponowanych w ASO".

    Z dalszej czesci wynika, ze beda chcieli policzyc wartosc czesci jako 52,33%
    ceny ASO, co jest lekko smieszne dla mnie. Zwlaszcza ze posiadam nietypowy
    samochod do ktorego nie produkuje sie zamiennikow. (Przypuszczam ze beda
    wybierali wartosc lepsza dla siebie - albo czesc "zamortyzowana" albo 52,33%
    wartosci czesci!).

    3. W kwitkach znajduja sie m.in. definicje. Definicja "czesci nowych
    markowych" brzmi: "czesci nowe, dystrybuowane przez sprzedawcow niezaleznych
    od oficjalnych importerow pojazdow, (...), nie posiadajace jednak
    oznakowania producenta pojazdu". Oczywiscie nie ma wogole opcji czesci nowe,
    oznakowane jako czesci producenta. Czyli nie przewiduja WOGOLE zakupu w ASO.
    Slicznie!!!

    4. Dostalam rowniez spis "hurtowni czesci do napraw powypadkowych". Znajduja
    sie tam chyba wszystkie okoliczne AUTO ZŁOMY! (czyzbym miala sie udac po
    zderzak do mojego pojazdu na zlom?! zwlaszcza ze go tam nie bedzie - chodzi
    o nietypowy pojazd!). Spis ten juz wykorzystuje w celu przygotowania sie do
    spotkania z p. rzeczoznawca - wyslalam faksem zapytanie o ceny czesci - po
    kolei wszyscy odpowiadaja faksem ze NIE MA zamiennikow, moga tylko
    zaproponowac mi oryginaly z ASO (wszak mam nietypowy pojazd).... Ciekawe co
    zrobia z tym swoim 52,33%, niemoznoscia zakupu w ASO (ASO akurat ma
    wszystkie czesci) i amortyzacja czesci... Jak mi zaproponuja "swoje" ceny
    czesci to chyba natychmiast zloze im oferte zakupu czesci po tych cenach!

    5. Dostalam takze "wykaz warsztatow rzemieslniczych w wspolpracujacych z
    TUiR Warta w Krakowie" - w 100% sa to "autonaprawy garazowe" - nie ma
    zadnego wiekszego warsztatu. Oddanie im auta uwazam za abstrakcje... Dlatego
    wole gotowke, a jak nie to oddam do ASO (a jak sadze ASO juz bedzie
    wiedzialo jak wyczesac z "kochanego" TUiR Warta pieniazki)....

    6. Wyplata oczywiscie bez VATu. I tu watpliwosc - jak to powinno wygladac
    jesli jestem platnikiem VAT ale auto nie jest "wciagniete" w dzialalnosc
    (nie jest w ŚT), zakupilam je przed uruchomieniem DG.

    7. Rozwazam mozliwosc wystapienia (jak mnie bardzo zdrzaźnią) o
    zadośćuczynienie z tytułu zmniejszenia wartości pojazdu (z winy sprawcy
    zmienil sie z bezwypadkowego na "po przejsciach"). Pod jaki paragraf to
    podpada?

    8. Gdzie w Krakowie jest jakis rzecznik praw ubezpieczonych? Chetnie przesle
    mu do analizy cala kupke dokumentow z TUiR Warta... Pewnie mi juz bardzo nie
    pomoze ale pewnie moze podjac dzialania aby cisnienie przyszlych klientow
    TUiR Warta pozostalo w normie :).

    pzdr
    aska


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1