  • 1. Data: 2002-11-15 14:47:24
    Temat: Szkoła-ograniczenie swobody??!
    Od: ">>>Sir KrOOlas<<<" <w...@o...pl>

    Witam,
    Mam do Was pytanie i pewną prawdziwą historię...
    Jest miasto X, a w tym mieście szkoła LO, w której dyrektor sklecił sobie
    jakieś tam prawa ucznia tej szkoły, że: uczeń nie może mieć żelu na głowie,
    brody, wąsów, dziewczyny nie mogą mieć kolczyków, włosy u chłopaków mogą być
    do kołnierzyka standardowej koszuli.....itd..

    Ludzie, mamy XXI wiek, a praktykuje się zasady z lat 60-tych. Czy nie jest
    to czasami łamanie praw osobistych i wolności osobistej. Jeśli możecie to
    wypowiedzcie się i może ktoś podsunie pomysł co możnaby w tej sprawie
    zrobić? Jakie kodeksy są łamane..itd.

    Dziękuję, pozdrawiam,

    --
    Sir KrOOlas
    GG: #4417050 http://morfeusz.wwnet.pl http://www.mico.com.pl

  • 2. Data: 2002-11-16 13:03:22
    Temat: Re: Szkoła-ograniczenie swobody??!
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik ">>>Sir KrOOlas<<<" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to czasami łamanie praw osobistych i wolności osobistej. Jeśli możecie to
    > wypowiedzcie się i może ktoś podsunie pomysł co możnaby w tej sprawie

    Zasady panujace w szkole powinny byc zapisane w statucie szkoly i
    wydanych na jego podstawie regulaminach. ZAZADAJ wgladu w te
    dokumenty. Jezeli odmowia - pisz do kuratorium, bo to lamanie prawa.
    Jezeli w statucie i regulaminach brak spomnianych przez Ciebie zasad
    - mozesz sobie przychodzic jak chcesz. Jezeli bedziesz mial z tego
    powodu problemy - pisz do kuratorium, zrobia w szkole kontrole
    to dyrektorowi odechce sie glupot.

    Jezeli natomiast w statucie sa zapisy typu "uczen nie moze
    miec zelu na glowie" - to sorry, ale szkola ma prawo cos takiego
    sobie uchwalic. I nie jest to lamanie praw, bo Ty do tej
    szkoly nie musisz chcodzic, mozesz przeniesc sie do innej.
    Pozostaje wtedy liscik do wszystkich gazet lokalnych, lokalnego
    radia i TV itd.

    Jeszcze raz podkresle - statut szkoly to podstawa dalszych rozwazan.
    Gdybys mial pytania, pisz na priv.

    Michal Letowski

  • 3. Data: 2002-11-17 20:48:34
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > to czasami łamanie praw osobistych i wolności osobistej. Jeśli możecie to
    > wypowiedzcie się i może ktoś podsunie pomysł co możnaby w tej sprawie

    Gdy wybierałeś szkołę to tych zasad nie było? Mogłeś chyba wybrać inną? W
    większości dobrych szkół obowiązują sztywne reguły, także co do wyglądu.

    Wiewióra