  • 1. Data: 2006-08-16 15:32:43
    Temat: Szkola jezykowa
    Od: "Gosiek" <g...@g...com>

    Witam serdecznie,
    na poczatku roku akademickiego 2005/2006 zapisalam sie do szkoly
    jezykowej. Pierwszy semestr odbyl sie bez zarzutow. Za to 1 maja 2006r.
    otrzymalam list z informacja, ze nie z ich winy dzialalnosc zostaje
    zawieszona na okres nie krotszy niz miesiac, ale nie dluzszy niz trzy
    miesiace. Oczywiscie zadzwonilam do nich zeby sie dowiedziec co
    dokladnie sie stalo. Okazalo sie, ze zmieniaja lokal i mam czekac na
    telefon. Wlasciwie mozna powiedziec, ze czekam do dzis... Po uplywie
    trzech miesiecy probowalam sie do nich raz jeszcze dodzwonic, ale jeden
    numer zostal zlikwidowany, a na drugi nikt nie odbieral.
    Poszlam na policje, ale powiedzieli mi, ze nie mozna tego uznac za
    przestepstwo poniewaz w liscie napisali: "Lekcje, ktore zostaly
    oplacone odbeda sie w terminie o ktorym Panstwa powiadomimy"...
    Udalam sie do Urzedu Miasta i dowiedzialam sie, ze 18 maja szkola
    zostala skreslona z rejestru dzialalnosci gospodarczych. Dodatkowo
    udalo mi sie zdobyc adres zamieszkania wlasciciela. Wrocilam na policje
    zeby przekazac o tym co sie dowiedzialam, ale dalej twierdzili, ze to o
    niczym nie swiadczy, ze moga przeciez jeszcze raz szkole zajestrowac.
    Spytalam sie czy w sytuacji gdy mam jego adres mam sprawe zalatwic
    osobiscie czy pozostawic to policji. Powiedzial, ze to jest wrecz moim
    obowiazkiem zeby zalatwic to samej. W domu oczywiscie wlasciciela nie
    bylo, a sasiad powiedzial, ze wyjechal do Niemiec jakis czas temu...

    Pytania:
    - czy mam czekac do wrzesnia (tak zasugerowal policjant) i ludzic sie,
    ze wlasciciel sie odezwie, czy od razu zlozyc wniosek o popelnieniu
    przestepstwa?
    - czy, jezeli znajda wlasciciela, pieniadze bede mogla odzyskac ugodowo
    (oczywisice dowod wplaty i umowe mam) czy bedzie trzeba zalozyc sprawe
    w sadzie?
    - na umowie jest literowka w moim nazwisku. Dostrzeglam ja dopiero
    niedawno. Czy to moze jakos przeszkodzic w odzyskaniu pieniedzy?