  • 1. Data: 2006-08-16 14:11:28
    Temat: USA>Pl spadkowe-pomocy!
    Od: "Monika" <m...@n...pl>

    Dzień dobry!

    Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu o co chodzi merytorycznie. Kontekst:
    postępowanie spadkowe w USA (ustalenie pełnomocnika). W tekście dotyczącym
    ustaleń sądowych są zaznaczone kwadraciki i chodzi mi tu o to, jakie są dla
    potencjalnego spadkobiorcy konsekwencje faktu, że zaznaczone są te (+), a
    nie te alternatywne (...) :-)

    "XXXX is appointed (+) personal representative (...) special personal
    representative of the decedent's estate and upon filing a statement of
    acceptance, letters shall issue to that personal representative (....)
    without bond (+) upon filing a bond in the amount of $ [tu: kwota] ."

    Jaka jest różnica między "personal representative" (zazn.) a "special
    personal
    representative "? Czy "statement of acceptance" to dokument stwierdzający,
    że spadkobiercy nie mają nic przeciwko wyznaczeniu na pełnomocnika XXXX?

    I najważniejsze: cóż to jest "bond"? A zwłaszcza - w zależności od tego,
    czym "bond" jest - co oznacza dla spadkobiorców wpisanie przez sędziego
    konkretnej kwoty?

    Będę bardzo wdzięczna za przybliżenie mi amerykańskich realiów (chodzi o
    Michigan).

    Z góry dziękuję za pomoc.:-)

    Ewa Z.

  • 2. Data: 2006-08-16 14:20:07
    Temat: Re: USA>Pl spadkowe-pomocy!
    Od: "Monika" <m...@n...pl>

    ...i przepraszam za "spadkobiorców" zamiast "spadkobierców" w pytaniu
    powyżej.

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Ewa

  • 3. Data: 2006-08-16 14:52:54
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Monika napisał(a):
> [...]
    > konkretnej kwoty?
    >
    > Będę bardzo wdzięczna za przybliżenie mi amerykańskich realiów (chodzi o

    Przesłałem Twój list do fachowców w tej branży.

    Michał

  • 4. Data: 2006-08-16 15:29:14
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Personal representative, to zarzadca (kurator) spadku lub w przypadku
    powolywaniu dla strony sprawy spadkowej - pelnomocnik.
    Special personal representative, to zarzadca spadku, powolany w sytuacji
    wyjatkowej, np. gdy sad uzna, ze konieczne jest natychmiastowe
    zabezpieczenie masy spadkowej, albo dowodów w sprawie spadkowej - patrz: MCL
    700.1106(n) i MCL 700.3614(a) oraz (b). W przypadku gdy chodzi o uczestnika
    sprawy spadkowej, powolywany jest np. wowczas, gdy spadkobierca moze byc
    osoba maloletnia, w wyniku smierci rodzicow niezdolna do podejmowania
    wlasnych decyzji, nie posiadajaca opiekuna prawnego, lub w sytuacji gdy
    zachodzi np. podejrzenie konfliktu interesow pomiedzy interesami dziecka a
    jego przybranych opiekunow.

    Statement of acceptance, to po prostu Zgoda (tu: jednostronne Oświadczenie
    Woli, gdzie wyrażona zostaje zgoda na...).

    Bond, to kaucja, ale w tej sytuacji pamietalbym (na przyszlosc, zeby nei
    zaszla pomylka) takze o terminie: administration bond: zaswiadczenie sadu o
    ustanowieniu zarzadcy majatku zmarlego

    Pozdrawiam,

    Tiger