  • 1. Data: 2004-07-08 17:55:21
    Temat: Szkoda
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    Dwóch gówniarzy porysowało mi samochód. Rodzice zobowiązali się do
    pokrycia kosztów malowania /400 zł/ i do dziś nie wywiązali się z
    zobowiązania /niestety słownego/. co można w takiej sytuacji zrobić ? Nic ?

  • 2. Data: 2004-07-08 18:09:38
    Temat: Re: Szkoda
    Od: MarcinS <M...@S...pl>

    Mozesz pluc sobie np. w brode..

    ... ze nie masz nawet tego na papierze.

    Wiadomość napisana przez: Maciej:

  • 3. Data: 2004-07-08 19:57:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej" <mazi630@.op.antyspam.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli jest możliwość udowodnienia, ze są sprawcami, to po prostu powiadomić
    policję. Uszkodzenie mienia jest przestępstwem / wykroczeniem. 400 zł strat,
    to oznacza przestępstwo, zakładając, ze uczynili to umyślnie, a nie
    przypadkowo. W konsekwencji sprawa trafi do sądu. Pewnie dla nieletnich,
    skoro to "gówniarze". Spróbuj ów fakt uświadomić rodzicom, a może
    uelastycznią swoje stanowisko. Jak nie, to zostaje Ci zawiadomienie. Gdy
    nieletni zostaną skazani możesz albo w ramach tego postępowania wnieść o
    zasądzenie naprawienia szkody, albo osobno pozwać ich do sądu.

    Inna sprawa, to ściągalność. Od nieletniego owych 400 zł ściągnąć może się
    nie dać. Jeśli nieletni są już nastolatkami, to ewentualnie możesz liczyć,
    że zanim się roszczenie przedawni, to będą ściągalni. Przedawnienie wyroku,
    to 10 lat.

  • 4. Data: 2004-07-08 20:44:55
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > nie dać. Jeśli nieletni są już nastolatkami, to ewentualnie możesz liczyć,
    > że zanim się roszczenie przedawni, to będą ściągalni. Przedawnienie

    Po co bawić się w postępowanie karne, czy dla nieletnich ??
    Jeśli są możliwości dowodowe trzeba wystąpić z powództwem cywilnym przeciwko
    rodzicom (art. 427 kc) lub przeciwko nieletnim o ile mają powyżej 13 lat.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-07-08 20:47:55
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > policję. Uszkodzenie mienia jest przestępstwem / wykroczeniem. 400 zł strat,
    > to oznacza przestępstwo, zakładając, ze uczynili to umyślnie, a nie

    Przypadkowo.

  • 6. Data: 2004-07-08 20:51:56
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Po co bawić się w postępowanie karne, czy dla nieletnich ??
    > Jeśli są możliwości dowodowe trzeba wystąpić z powództwem cywilnym przeciwko
    > rodzicom (art. 427 kc) lub przeciwko nieletnim o ile mają powyżej 13 lat.

    Bo kłopoty z dowodami, kosztami itd się zmniejszą?

    KG

  • 7. Data: 2004-07-08 21:03:30
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    > Bo kłopoty z dowodami, kosztami itd się zmniejszą?
    >
    > KG

    Dowody w postępowaniu karnym i cywilnym są takie same. Nie widzę tu
    korzyści. Czy korzyść ma polegać na udziale Prokuratora (czy policji)??
    A co do kosztów też nie rozumiem. W postępowaniu w sprawach nieletnich nie
    jest możliwe zasądzenie odszkodowania z urzędu. Tak czy inaczej będzie
    konieczne wytoczenie powództwa cywilnego - a co za tym idzie wpis.
    Wcześniejsze postępowanie karne tylko wszystko niepotrzebnie przedłuży.
    Trzeba działać najkrótszą drogą.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-07-09 05:56:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Dowody w postępowaniu karnym i cywilnym są takie same. Nie widzę tu
    > korzyści. Czy korzyść ma polegać na udziale Prokuratora (czy policji)??

    tak, o tym myslałem

    > A co do kosztów też nie rozumiem. W postępowaniu w sprawach nieletnich nie
    > jest możliwe zasądzenie odszkodowania z urzędu.

    odszkodowania nie, ale mozna przecież zobowiązać rodziców

    KG

  • 9. Data: 2004-07-09 12:55:17
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    > Przypadkowo.

    No to droga karna odpada. Pozostaje powództwo cywilne.