    From: "Marcus" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Szczekające psy
    Date: Sat, 4 May 2002 09:21:38 +0200

    Hello!

    Osobiście nic przeciwko psom nie mam, ale czasem nerwy mnie szarpią...
    Niedawno jakiś pies zaczął szczekać na moją sąsiadkę tak, że mało zawału nie
    dostała...

    Przechodziła sobie chodnikiem, gdy obok zaparkował właśnie jakiś samochód.
    Gdy ktoś z pasażerów otworzył drzwi, wyskoczyło z nich jakieś wielkie psisko
    które podbiegło do kobiety z takim ujadaniem, że tej się gorąco zrobiło i ze
    strachu upuściła torbę z zakupami...

    Nie chodzi o to, czy pies był w kagańcu i na smyczy, czy był duży czy mały,
    bo przestraszyć potrafi tak samo, tylko o to, czy mamy obowiązek chodzić w
    stresie po ulicach? Czy moja sąsiadka mogłaby w tej sytuacji domagać się
    jakiegoś odszkodowania od właścicieli tego psa, czy tylko wtedy gdyby padła
    na zawał? Co robić w takich sytuacjach?

    Marcus