    From: "saintos" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Swiadek w sprawie wlasnej...
    Date: Tue, 15 Nov 2005 23:29:42 +0100

    Witam.

    Fakty:
    przychodzi zdjecie z fotoradaru (po 30 dniach od zdarzenia), wizyta na
    komendzie (2-3 miesiace po), nie widac mnie wyraznie wiec (co tu duzo pisac)
    naciagam prawde, ze to nie ja prowadzilem tylko znajomy (ale) obcokrajowiec,
    posiadam takowych duzo wiec tak jakos mnie podkusilo aby zeznac tak a nie
    inaczej, wydawalo mi sie to rozsadne (przeciez nie beda go poszukiwac),
    poproszony o jego personalia podalem tylko imie i nazwisko stwierdzajac ze
    nie mam z nim zadnego kontaktu, podpisalem zeznanie, wyszedlem zadowolony,
    mija pol roku przychodzi WEZWANIE jako swiadka w sprawie wlasnej.

    Pytania:
    1. (help) co mam poczac, co oznacza w praktyce swiadek w sprawie wlasnej?
    jestem oskarzonym czy swiadkiem? toczy sie w mojej sprawie postepowanie?
    jestem podejrzany? na wezwaniu nie bylo nic procz daty stawienia,
    2. zastosowac sie do jednej z propozycji na grupie pl.soc.prawo z dnia 4
    Sie. 2004 11:54 "Prawo do odmowy zeznań - fotoradar"
    http://tinyurl.com/cl5jw
    3. zmienic zeznanie, ze udalo mi skontaktowac sie znim (obcokrajowcem) i
    doszlismy do wniosku, iz to jednak nie on jechal tylko np. ja? zdjecie nie
    wyrazne wiec nie bylem pewien i nie chcialem ponosic odpowiedzialnosci za
    kogos a teraz jestem sklonny poniesc konsekwencje wykroczenia drogowego, a
    poprzednie zeznanie nie zlozylem w zlej wierze,
    4. w jakis inny (ugodowy?) i rozsadny sposob zalatwic taka sprawe?
    5. zostane ukarany za skladanie falszywych zeznan? (czy ktos orientuje sie
    jakie sa w praktyce najczesciej stosowane kary w podobych sytuacjach?)
    6. jak sie potoczy lub jak moze potoczyc sie sytuacja?
    7. czy wchodzi w gre przedawnienie a jesli tak to po jakim dokladnie czasie
    i czy da sie 'grac na zwloke'?

    Dotychczas nie mialem doczynienia z 'prawem', to jak dla mnie jest dosc
    powazne a mysle, ze dla Was rozwiazanie jest oczywiste...
    Z gory dziekuje za jakiekolwiek wskazowki lub praktycznie wykorzystane rady.
    Pozdrawiam
    Saintos

    --
    .. mail: www.mail2me.z.pl