  • 1. Data: 2002-01-12 16:24:45
    Temat: Świadectwo Pracy
    Od: "ja" <m...@l...tpsa.pl>

    Witam

    Mam nietypowa sprawę, a mianowicie:
    Jest człowiek zatrudniony przez firmę, która następnie weszła w spółkę prawa
    cywilnego z druga firmą. Właściciel pierwszej firmy następnie zmarł, a firma
    istnieje nadal, prowadzona przez drugiego współwłaściciela.
    Pracownik ten domaga się wystawienia Świadectwa pracy za okres przed
    wstąpieniem pierwszego pracodawcy w spółkę.
    Moje pytanie brzmi:
    czy świadectwo to ma obowiązek wystawić:
    - drugi właściciel wchodząc w spółkę i w następstwie przejmując ją?
    - czy spadkobiercy ustawowi po pierwszym właścicielu?
    - czy pełnomocnicy pierwszego właściciela, ujęci we wpisie do ewidencji
    działalności gospodarczej?
    Nadmieniam że ci ostatni nie brali udziału w prowadzeniu firmy.

    Czy ktoś może mi pomóc?

    Tomek

  • 2. Data: 2002-01-14 10:40:09
    Temat: Re: Świadectwo Pracy
    Od: "Solo" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik ja <m...@l...tpsa.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1pnr3$r7s$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > działalności gospodarczej?
    > Nadmieniam że ci ostatni nie brali udziału w prowadzeniu firmy.

    Witam
    Z tego co napisałeś wynika, że właściwie pracodawca nie ma w ogóle
    obowiązku wystawić świadectwa pracy - wystawia się je gdy następuje
    wygaśnięcia bądź rozwiązanie stosunku pracy, a wygląda na to że to nie
    nastąpiła taka okoliczność. Przepis art. 63 2 Kp par. 1 mówi co prawda, że
    w przypadku śmierci pracodawcy stosunek pracy wygasa ale z kolei nie ma
    on zastosowania jeśli pracownik został przejęty przez nowego pracodawcę.
    Stosunek pracy w niniejszej sprawie istnieje więc nadal i nie ma potrzeby
    wydania świadectwa pracy

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2002-01-15 21:38:45
    Od: "ja" <m...@l...tpsa.pl>

    A co jeśli pracownik zostanie zwolniony ?
    pozdr
    Tomek

  • 4. Data: 2002-01-17 09:43:17
    Od: "Solo" <p...@p...onet.pl>

    Jeśli pracownik zostanie zwolniony, to świadectwo pracy
    musi mu wydać pracodawca, który go zwolnił. Najprawdopodobniej
    nowy pracodawca, który przejął zakład pracy.

    Pozdrawiam
    Paweł