  • 1. Data: 2002-07-18 21:36:57
    Temat: Swiadczenia przedemerytalne a sprzedaz praw autorskich
    Od: "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl>

    Witam,
    Jestem na świadczeniu przedemerytalnym. Chciałbym sprzedać część praw
    autorskich do mich programów komputerowych (żródła).
    Czy w związku z tym muszę zawiesić świadczenie w miesiącu sprzedaży
    praw, czy jest to rozumiane jaklo dochód lub jak postąpić aby nie trzeba
    było zawieszać świadczenia przedemerytalnego.... ?
    --
    Pozdrawiam, Ryszard

  • 2. Data: 2002-07-20 13:04:06
    Od: "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl>

    [...]

    Witam, chyba już wiem a jeśli żle to niech mnie ktoś sprostuje....

    ".... zbywanie w tym sprzedaż praw majątkowych o charakterze
    niematerialnym nie będących towarami lub usługami w rozumieniu art. 4
    pkt.1 i 2 Ustawy a dnia 08.01.1993 r o podatku od towarów i usług nie
    podlega opodatkowaniu od towarów i usług....."
    oraz ponieważ umowy o przeniesienie(sprzedaż) praw autorskich,
    licencji... stanowią typy umów nazwanych, nie wymienionych w katalogu
    czynności podlegających opłacie skarbowej to także obowiązek pobierania
    opłaty skarbowej ich nie dotyczy.

    Zatem - jeśli podatek dochodowy nie jest pobierany i nie ma wykonywania
    pracy od której z zapłaty za nią należałoby odprowadzić podatek
    dochodowy podejrzewam....,
    że nie ma potrzeby zawieszania świadczenia przedemerytalnego.
    Nie wiem czy wolno tak mi to interpretować.....

  • 3. Data: 2002-07-20 20:10:10
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > pkt.1 i 2 Ustawy a dnia 08.01.1993 r o podatku od towarów i usług nie
    > podlega opodatkowaniu od towarów i usług....."

    Byla niedawno modyfikacja ustawy o VAT, ktora zmienila zapisy odnosnie np.
    licencji.

    > Zatem - jeśli podatek dochodowy nie jest pobierany i nie ma wykonywania
    > pracy od której z zapłaty za nią należałoby odprowadzić podatek
    > dochodowy podejrzewam....,

    Dlaczego od sprzedazy praw autorskich nie mialby byc pobrany podatek
    dochodowy?

  • 4. Data: 2002-07-21 06:57:39
    Od: "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl>

    [.....]

    > Dlaczego od sprzedazy praw autorskich nie mialby byc pobrany podatek
    > dochodowy?

    No tak, w świetle zmodyfikowanej ustawy jest to możliwe. Wprawdzie dla
    mnie nie jest to ani towar ani usługa.. raczej transakcja... ale to i
    tak nie ma żadnego - w tym momencie - znaczenia.
    Ryszard