  • 1. Data: 2003-03-02 00:43:14
    Temat: Studia i oplata za nie
    Od: "Angler" <a...@3...org>

    Witam.
    Osobiscie nie mam duzo wspolnego z prawem ale mam problem, a dokladniej ma
    go moja znajoma. Jest naprawde dobra uczennica, jest zdolna i ambitna,
    szkole srednia skonczy z czerwonym paskiem ale postawa jej rodzicow wzgledem
    jej jest nadwyraz agresywna i owa dziewczyna chce sie wydostac z tego
    mieszkania. Niestety nie moze sie spodziewac zadnych pieniedzy od nich po
    mimo ze firma jej rodzicow prosperuje bez wiekszych dlugow. Wiem ze jest w
    stanie zdac mature na ocenach przynajmnije 4-5 (minimum), ale nie ma
    pieniedzy na dalsza nauke i lokum mieszkalne. Bardzo mozliwe ze dostanie
    stypendium naukowe ale nie licze na socjalne biorac pod uwage firme
    rodzicow. I tutaj pojawia sie z mojej strony prosba o pomoc, o jakies
    informacje jak mozna zmniejszyc wydatki na studia do naprawde minimum.
    Aktualnie jest w technikum budwlanym i lubi projektowac. Zna przepisy, nie
    boi sie ekonomi i mam duzo wlasnych projektow, a co za tym idzie zastanawia
    sie na architektura i architektura wnetrz. Ale domyslam sie ze podejmie sie
    kazdych sdtudiow bo dzisiaj wyksztalcenie srednie (nawet technika) nie jest
    wiele warte.
    Bardzo bylbym wdzieczny za pomoc.

    --
    Angler

  • 2. Data: 2003-03-02 05:50:28
    Temat: Re: Studia i oplata za nie
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Angler" <a...@3...org> napisał w wiadomości
> [...]
    sie
    > kazdych sdtudiow bo dzisiaj wyksztalcenie srednie (nawet technika) nie

    Jeśli to nie jest tajemnicą to gdzie dziewczę chce studiować. To znaczy w
    jakim mieście.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-03-02 09:43:37
    Od: "Angler" <a...@3...org>

    > Jeśli to nie jest tajemnicą to gdzie dziewczę chce studiować. To znaczy w
    > jakim mieście.
    >
    > Stan_Z

    W Lodzi ale wiem ze w zamislach byl tez Poznan ale domyslam sie ze jezeli
    nie bedzie miec pieniedzy to wybierze takie studia gdzie bedzie ja stac.

  • 4. Data: 2003-03-03 14:02:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Angler" <a...@3...org> wrote in message

    > W Lodzi ale wiem ze w zamislach byl tez Poznan ale domyslam sie ze jezeli
    > nie bedzie miec pieniedzy to wybierze takie studia gdzie bedzie ja stac.

    Niesympatyczna sprawa.....

    Bo co prawda wystepowac przeciw rodzicom to grzech straszny,
    ale chyba przysluguje jej roszczenie o alimenty...

    No ale moja corka to musialaby w tym wypadku wybierac - rodzice albo
    alimenty...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-03-03 19:03:17
    Od: "Angler" <a...@3...org>

> [...]
    > ale chyba przysluguje jej roszczenie o alimenty...
    >
    > No ale moja corka to musialaby w tym wypadku wybierac - rodzice albo

    Niestety droga sadowa odpada. Pozatym z tego co slyszalem to alimenty placi
    sie do 18 roku zycia. W kazdym razie sad odpada bo to by bylo upokorzenie
    dla firmy a oni itak by nie placili. Myslalem raczej o jakims wsparciu od
    panstwa chociazby lokum badz oplata za nie. Czy moze sa jakies podania do
    panstwa np na ksztalcenie sie w zawodzie. Dla firm sa dotacje na ksztalcenie
    kadry. Moze jest jakies wsparcie dla mlodych? Naprawde lapie sie brzytwy ale
    sytuacja tego wymaga.

    pzdr Angler

  • 6. Data: 2003-03-03 21:27:03
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    A dlaczego od państwa skoro sugerujesz że rodzice żyją i dobrze się mają, a
    sytuacja ich też wg. sugestii z postów nie jest zła.

    Stan_Z

  • 7. Data: 2003-03-04 08:42:14
    Od: Ania<e...@p...onet.pl>

    Bardzo mozliwe ze dostanie
> [...]
    > rodzicow. I tutaj pojawia sie z mojej strony prosba o pomoc, o jakies
    > informacje jak mozna zmniejszyc wydatki na studia do naprawde
    Stypendium naukowe otrzyma najwcześniej na drugim roku studiów.
    Jeśli będzie miała dobre wyniki, to takie stypendium może w
    zupełności pokryć koszty mieszkania.
    O stypendium socjalne może napisac wniosek i dobrze go uzasadnić.
    Porozmawiać z rektorem do spraw studenckich, trzeba próbować
    różnych rozwiązań. Może uda sie otrzymać wsparcie finansowe chociaz
    na akademik w pierwszym roku studiów.
    Osobiście polecam skorzystanie z kredytu studenckiego. W
    przypadku, kiedy będzie miała dobre oceny istnieje możliwość, że
    umorzą jej 20% kredytu.
    Poza tym istenieje bardzo dużo form pracy dorywczej, zwłaszcza w
    takich miastach jak Łódź, czy Poznań. Sama pracowałam dorywczo od
    pierwszego roku studiów. Z własnego doświadczenia wiem, że można
    dorobić parę groszy, co znacznie ułatwiłoby jej możliwość studiowania.
    Powinna zaryzykować i nie obawiać się, że ze względów finansowych nie
    będzie mogła rozpocząć dalszej edukacji. Trochę odwagi. Jest młoda i
    zdolna, taki potencjał należy wykorzystać.

    Pozdrawiam

    Ania

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-03-04 09:39:50
    Od: "Angler" <a...@3...org>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A dlaczego od państwa skoro sugerujesz że rodzice żyją i dobrze się mają,
    > sytuacja ich też wg. sugestii z postów nie jest zła.
    >
    > Stan_Z

    Panstwo to byla tylko sugestia, a dlatego nie od rodzicow, poniewaz stosunki
    ich wewnetrze sa tragiczne. Oni zyja stwierdzeniem ze jesli im sie udalo bez
    niczyjej pomocy to i ich dziecom tez MA sie udac. A to zycia (trudne i
    bezwzgledne) ktore oni mieli od swoich rodzicow jest zyciem normalnym.

    Angler

  • 9. Data: 2003-03-04 11:39:07
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > niczyjej pomocy to i ich dziecom tez MA sie udac. A to zycia (trudne i
    > bezwzgledne) ktore oni mieli od swoich rodzicow jest zyciem normalnym.

    Można rodzicom zasugerować, że za ich starości życie dla nich może być
    bardziej bezwględne niż jest teraz dla młodych.

  • 10. Data: 2003-03-04 12:41:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Angler"[...]

    > Niestety droga sadowa odpada. Pozatym z tego co slyszalem to alimenty
    placi
    > sie do 18 roku zycia.

    No to zle pan slyszal...

    > W kazdym razie sad odpada bo to by bylo upokorzenie
    > dla firmy a oni itak by nie placili.

    > Myslalem raczej o jakims wsparciu od
    > panstwa chociazby lokum badz oplata za nie.

    Powiem szczerze, ze to jeszce mniej mi sie podoba.
    Bo ta koncepcja wyglada tak, ze rodzice nie beda placic
    to my mamy placic...

> [...]
    ksztalcenie
    > kadry. Moze jest jakies wsparcie dla mlodych? Naprawde lapie sie brzytwy

    Mysle, ze po pierwsze sytuacja wymaga eozmowy z rodzicami...
    naprawde ich obowiazkiem jest pomoc.
    Lecz jesli nie akceptuja wybranej drogi - moze byc trudno..
    Ale zamiast "satawiac sie" i wyciagac reke do podatnika mozna
    jakos sprobowac wytlumaczyc..

    Jak nie - pozostaje wziac sie za jakas robote...

    Boguslaw