  • 1. Data: 2005-01-21 09:35:51
    Temat: Student ma problem z oplatami
    Od: " Joanna" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam, mam taki problem mianowicie nie udalo zaliczyc mi sie egzaminu
    warunkowego na studiach. Wiadomo powtarzanie semestru oraz moim zdaniem
    niesprawiedliwa oplata w wysokosci calego czesnego (2400 zl) za jeden
    przedmiot + drugie 2400 zl za normalny wyzszy semestr. W regulaminie studiow,
    nie ma ani slowa o oplatach w takim przypadku. Natomiast nowym studentom,
    ktorzy sa rozliczani w systemie punktowym, przysluguje prawo w przypadku
    niezdania egzaminu warunkowego i powtarzania semestru do podzielenia oplaty
    2400 na ilosc niezdanych przedmiotow i dalszego studiowania. W moim mniemaniu
    to dyskryminacja. Gdzie mozna sie odwolac w takich sprawach? Dzwonilam do
    MENiS ale pani powiedziala, ze oni takimi sprawami sie niezajmuja, zebym
    poszla do dziekana (taaa, jasne jak jedyna forma komunikacji z ta osoba sa
    podania na pismie) lub uwaga "wniosla sprawe z powodztwa cywilnego". Heh,
    niewiedzialam, ze trzeba sie w takich przypadkach posuwac, az do takich krokow.
    Czy moze ktos pomoc cos w tym temacie?
    Przyjmuje porazke na egzaminie, chce zaplacic, ale to zdecydowanie za wysoka
    cena jak za jeden przedmiot.

    Dziekuje,
    Joasia

  • 2. Data: 2005-01-21 13:05:29
    Temat: Re: Student ma problem z oplatami
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    krokow.
    > Czy moze ktos pomoc cos w tym temacie?
    > Przyjmuje porazke na egzaminie, chce zaplacic, ale to zdecydowanie za

    dam glowe ze w regulaminie jest wspomniane ze o oplatach i ich wysokosci
    "ktos tam inny" decyduje.

    Ja proponuje zminic studia. Na ug zaplacisz za warunek 350, za repete 700.

    P.

  • 3. Data: 2005-01-23 00:48:38
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Joanna wrote:

    Wobec swojej uczelni jesteś także konsumentem.
    Regulaminy studiów są oceniane również pod kątem niedozwolonych klauzul
    umownych. Już pierwsze uczelnie trafiły do rejestru niedozwolonych
    klauzul na stronie UOKiK-u. Trudno to oceniać na podstawie
    enigmatycznego opisu. Najlepiej weź regulamin i zgłoś się z nim do UOKiK
    (Urzędu ochrony konkurencji i konsumentów), albo do Rzecznika
    Konsumentów (do starostwa powiatowego lub urzędu miasta) - niech to ocenią.

    A przy okazji - podasz nam nazwę tej nobliwej uczelni?
    Pozdrawiam,

    --
    MArta
    m...@N...pl