  • 1. Data: 2009-12-17 11:03:26
    Temat: Strona internetowa firmy przed jej założeniem?
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie: czy posiadanie strony internetowej przyszłej firmy przed
    jej formalnym założeniem (wpisem, licencją) jest jakoś niezgodne z prawem?
    Wykupiłem domenę za prywatne pieniądze, napisałem stronę i powiesiłem ją w
    tej domenie. Na stronie jest oczywiście mail, telefon i całkiem ciekawy opis
    tego co zamierzamy robić.

    Ze względu na brak czynności fiskalnych w grudniu, zaplanowaliśmy, że
    formalności urzędowe (wpis do rejestru, gwarancja bankowa i licencja
    organizatora turystyki przyjazdowej) wykonamy w styczniu (na styczeń też nie
    mamy zaplanowanej żadnej czynności generującej przychód).

    Czy ktoś (np. urząd wydający licencję) może mieć coś przeciwko istnieniu
    samej strony?

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś

  • 2. Data: 2009-12-17 11:27:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 12:03:26 +0100, Pan ?o? napisał(a):

> [...]
    > prawem? Wykupi?em domene za prywatne pieni?dze, napisa?em strone i
    > powiesi?em j? w tej domenie. Na stronie jest oczywi?cie mail, telefon i
    > ca?kiem ciekawy opis tego co zamierzamy robiae.
    >
    > Ze wzgledu na brak czynno?ci fiskalnych w grudniu, zaplanowali?my, ?e
    > formalno?ci urzedowe (wpis do rejestru, gwarancja bankowa i licencja
    > organizatora turystyki przyjazdowej) wykonamy w styczniu (na styczen te?
    > nie mamy zaplanowanej ?adnej czynno?ci generuj?cej przychód).
    >
    > Czy kto? (np. urz?d wydaj?cy licencje) mo?e mieae co? przeciwko istnieniu

    Jakbyś poszukał dobrze w archiwum tej grupy, to znalazłbyś zapewne
    rozważania na temat co jest prowadzeniem działalności gospodarczej a co
    jeszcze nim nie jest. Posiadanie strony internetowej? Jeśli masz na niej
    tekst "Strona w budowie" to napewno jeszcze nie jest DG (chyba, że
    rzeczywiście już zleciłeś wykonanie tej strony). Reklamy twojej firmy z
    ofertą cenową - uznałbym, że raczej umieszczenie ich na stronie już jest
    prowadzeniem DG (w tym wypadku niezarejestrowanej). Piszesz o "opisie
    tego co zamierzacie robić". Myślę, że niektórzy mogliby dyskutować.

    I jeszcze uwaga do tego co piszesz. To czy dana konkretna czynność
    generuje przychód i kiedy ten przychód nastąpi w zasadzie nie ma
    większego znaczenia do określenia czy jest ona już prowadzeniem DG.

  • 3. Data: 2009-12-17 11:32:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 11:27:41 +0000, jureq napisał(a):

    > Jakbyś poszukał dobrze w archiwum tej grupy,

    A właściwie to nie tej tylko pl.soc.prawo.podatki.

  • 4. Data: 2009-12-17 11:54:28
    Temat: Re: Strona internetowa firmy przed jej za3o?eniem?
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

> [...]
    > prowadzeniem DG (w tym wypadku niezarejestrowanej). Piszesz o "opisie
    > tego co zamierzacie robić". Myślę, że niektórzy mogliby dyskutować.

    Dzieki za odpowiedz. Nie ma tam slow "strona w budowie", nie ma takze
    zadnych ofert z cenami. Jest za to dokladny opis co oferujemy, a dokladniej
    co oferuje Polska, jako ze to turystyka przyjazdowa. Jest takze informacja
    kim jestesmy (ale jeszcze bez nazwisk), jest takze informacja jakie sa w
    Polsce hotele, jaki mozemy zorganizowac transport, koncert czy kolacje...
    Wszystko bez konkretnych nazw i bez cen.

    > I jeszcze uwaga do tego co piszesz. To czy dana konkretna czynność
    > generuje przychód i kiedy ten przychód nastąpi w zasadzie nie ma
    > większego znaczenia do określenia czy jest ona już prowadzeniem DG.

    To mnie zaskoczylo. Zwlaszcza w naszym przypadku, gdzie jest granica
    promocji destynacji, ladnej "strony o Polsce", a strony, ktora moglaby
    zahaczac o jakis konflikt prawny?

    Teoretycznie: czy jak piszesz "prowadzenie niezarejestrowanej DG bez
    czynnosci finansowych" przez np. miesiac jest nielegalne i podlega jakiejs
    karze?

    Pozdrawiam,
    Pan Los

  • 5. Data: 2009-12-17 12:00:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-17 12:54, Pan Łoś pisze:

    > To mnie zaskoczylo. Zwlaszcza w naszym przypadku, gdzie jest granica
    > promocji destynacji, ladnej "strony o Polsce",
    ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^

    Aż mnie zęby zabolały. :(

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-12-17 12:20:31
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^
    > Aż mnie zęby zabolały. :(

    No ja wiem, ze to nie jezyk prawniczy, ale chcialem to malowniczo opisac.
    Prosze mi wierzyc, strona jak i firma beda profesjonalne, a nasze
    doswiadczenie w branzy siega 10 lat. Pytam o sama kwestie promocji i strony
    przed DG i licencja, bo nie chce robic niczego niezgodnego z prawem. A z
    drugiej strony, kazda dzialalnosc wymaga pewnego przygotowania, ktore nie
    generuje jeszcze zadnych krokow finansowych czy fiskalnych.

  • 7. Data: 2009-12-17 12:38:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-17 13:20, Pan Łoś pisze:

> [...]
    > drugiej strony, kazda dzialalnosc wymaga pewnego przygotowania, ktore nie
    > generuje jeszcze zadnych krokow finansowych czy fiskalnych.

    Dopiszcie do tej strony "w budowie' albo 'strona testowa' i już po
    sprawie. :)

    Ja jedynie protestuję przeciwko mieszaniu dwóch systemów. Destynacja i
    Polska to zupełnie z dwóch różnych światów pochodzą :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-12-17 12:40:29
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Dopiszcie do tej strony "w budowie' albo 'strona testowa' i już po
    > sprawie. :)

    Dzieki.

    > Ja jedynie protestuję przeciwko mieszaniu dwóch systemów. Destynacja i
    > Polska to zupełnie z dwóch różnych światów pochodzą :)

    Masz rację - poniosło mnie. Język branżowy... standy, destynacja, eventy...
    tez mnie to drazni, ale po pewnym czasie czlwoiek sam w to wchodzi ;/
    angielski nas zalewa. Przykre to, ale prawdziwe.

  • 9. Data: 2009-12-17 12:51:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-17 13:40, Pan Łoś pisze:

    > Masz rację - poniosło mnie. Język branżowy... standy, destynacja, eventy...

    embarkacja, dysembarkacja itd. ;)

    > tez mnie to drazni, ale po pewnym czasie czlwoiek sam w to wchodzi ;/
    > angielski nas zalewa. Przykre to, ale prawdziwe.

    Niestety, po informatykach to właśnie turystyka i transport
    międzynarodowy najbardziej nasiąkają. Nic, takie życie. :-)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-12-17 13:30:40
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    mozesz sobie wieszac i 10 lat przed rozpoczeciem dzialanosci

    a jesli juz sprobuje sie przyczepic - to mozesz powiedziec ze pozycjonujesz
    strone przyszlej swojej firmy

    moga cie w dzwonka calowac

    gorzej jak za posrednictwem tej strony posrednio lub bezposrednio sprzedasz
    cos bez prowadzenia dg