    From: "news2" <t...@e...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Strefa ograniczonego postoju
    Date: Sat, 12 Jun 2004 22:39:35 +0200

    Dzisiaj otrzymałem ze Starostwa Powiatowego taki list:

    "UPOMNIENIE

    Zgodnie z przepisami art 15 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 roku o
    postepowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2002 nr 110 poz 968),
    przypomina się o obowiązku zapłacenia należności w ciagu 7 dni od otrzymania
    niniejszego wezwania na konto: Starostwo Powiatowe
    ..........................konto bankowe....................... tytułem
    nieopłaconego postoju samochodu osobowego nr. xxx xxxx w Strefie
    Ograniczonego Parkowania
    W razie nie zapłacenia należności w podanym terminie zostanie wszczęte
    postępowanie egzekucyjne w celu przymusowego sciagniecia należności"

    Niby nie opłacone miejsca za parkowanie miały w 2001 roku w miesiącach
    styczeń ,luty, lipiec, wrzesień razem 7 zdarzeń po 10 zł plus koszty
    upomnienia 8,80 zł to daje 78,80 zł do zapłaty. Nie są to aż tak duże
    pieniadze ale interesuje mnie czy mogą odemnie wyegzekwować te pieniądze.
    Po pierwsze w jaki sposób udowodnią mi że tego dnia byłem w danym miejscu,
    po drugie nawet jezeli byłem to nie miałem biletu parkingowego w
    samochodzie, po trzecie czy mogą posiadać jakis dowód oprócz wezwania do
    zapłaty który niby miałem mieć za szybą.
    Czy Polska jest państwem prawa i można wszcząć postępowanie egzekucyjne bez
    dowiedzenia winy, rozumiem mandat jezeli go przyjmne w przeciwnym przypadku
    sprawa idzie do sądu. O co tu chodzi i co mam robić ?

    Proszę o porade i z góry serdecznie dziękuje

    Tomasz Roczniak