    From: "Aladdin" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Straż miejska i izba wytrzeźwień.
    Date: Sat, 13 Jul 2002 10:34:48 +0200

    Witam wszystkich !

    Mam pewien problem, którego nie chcę zlekceważyć. Mianowicie wczoraj
    zostałem według mnie niesłusznie doprowadzony na izbę wytrzeźwień. Sytuacja
    wyglądała następująco :
    Szedłem ulicą i spotkałem patrol straży miejskiej, który dokonywał
    interwencji
    w związku z publicznym piciem piwa przez mojego kolegę. Kolega był spokojny
    i się tłumaczył, natomiast strażnicy zachowywali się po chamsku. Jeden z
    nich
    psiknął koledze bez powodu gazem w twarz, chciał także użyć pałki, ale wtedy
    zaprotestowałem, nie stanowił bowiem żadnego zagrożenia. Doszliśmy do
    porozumienia, że każdy rozejdzie się w swoją stronę i tak zrobiliśmy. Jednak
    widocznie strażnicy mieli zbyt wygórowane ambicje i kiedy po ok.20 minutach
    przechodziliśmy w tym samym miejscu naskoczyli na nas ponownie. Tym razem
    było ich już 4. Stwirdzili, że zamykają nas na izbę wytrzeźwień, wykręcili
    nam ręce
    i siłą wciągneli do radiowozu. Mimo wielokrotnych próśb z mojej strony żaden
    z nich nie chciał się wylegitymować. Wydaje mi się, że mam prawo znać
    personalia
    osób które mnie zatrzymują. Po przewiezieniu na izbę wytrzeźwień zostaliśmy
    poddani badaniu na alkomacie, który wykazał stan ok. 1 promila akoholu we
    krwi.
    Nie zgodziłem się z tym wynikiem, bo wypiłem 3 piwa i przy mojej wadze (85
    kg)
    promila napewno nie było, poza tym czułem się trzeźwy. Zarządałem wtedy
    badania
    krwi, na co strażnik kpiącym tonem stwierdził, że jak nie mam 300 zł przy
    sobie
    to mogę sobie najwyżej pogwizdać. Badania krwi mi nie zrobili i z izby
    wypuścili
    mnie dopiero po ośmiu godzinach. Wspomnę jeszcze, że wielokrotnie zostaliśmy
    zwyzywani przez funkcjonariuszy, słowami nieprzyzwoitymi i nam ubliżającymi.
    Zwracam się do Was z pytaniem, czy strażnicy nie przekroczyli swoich
    uprawnień,
    i czy mam prawo żądać badania krwi i wylegitymowania się funkcjonariuszy ?
    Jeśli tak to co mogę zrobić, bo wydaje mi się to niesprawiedliwe i czuję się
    pokrzywdzony ?

    Pozdrawiam.