  • 1. Data: 2003-01-07 18:53:20
    Temat: Stoważyszenie i sieć osiedlowa!!!
    Od: "Maciek" <m...@...pl>

    Witam!!!
    Co trzeba i gdzie zorbić żeby zarejestrować stowarzysznie np. "miłosników
    internetu". Chodzi o to że sieci osiedlowe muszą byc zarejestrowane a chyba
    najprościej jest zrobić stowarzyszenie??? Co potrzbene jest do prowadzenia
    takieg ostowarzyszenia miesięcznie/rocznie, jak będzie funkcjonowało? Ile
    kosztuje rejetracja [podobno była darmowa, ale teraz się prawo o
    stowarzyszeniach zmieniło?]. W jakich najdłuższych okresach mają być
    zebrania członków [6, 12 miesięcy]?
    Pozdrawiam Maciek

  • 2. Data: 2003-01-07 19:47:38
    Temat: Re: Stoważyszenie i sieć osiedlowa!!!
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kosztuje rejetracja [podobno była darmowa, ale teraz się prawo o
    > stowarzyszeniach zmieniło?]. W jakich najdłuższych okresach mają być

    Zebrac 15 osob, napisac statut, zrobic zebranie zalozycielskie, sporzadzic
    protokol, wybrac komitet zalozycielski, zlozyc dokumenty w Krajowym
    Rejestrze Sadowym, wlasciwym terytorialnie. Sad ma 3 miesiace na podjecie
    decyzji. Potem jeszcze REGON w Wojewodzkim Urzedzie Statystycznym i NIP w
    Urzedzie Skarbowym. W sadzie placisz normalna oplate za wpis: 600 PLN + 500
    PLN za ogloszenie = 1.100 PLN (z gory).
    Zajrzyj sobie na www.ngo.pl, znajdziesz szczegolowe informacje i wzory pism.

    Pozdrowienia,
    Kuba

    PS. A tak w ogole - to "stowaRZyszenie" :-)))
    --

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl

  • 3. Data: 2003-01-08 13:52:14
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

> [...]
    > kosztuje rejetracja [podobno była darmowa, ale teraz się prawo o
    > stowarzyszeniach zmieniło?]. W jakich najdłuższych okresach mają być

    A po co to?! To sa tylko koszty i to spore, dobre 2 tysiace zl jak nic
    (wliczam tu tez oplate dla prawnika ktory napisze statut, bo nie sadze abys
    sobie z tym poradzil).
    Ja kable sieciowe na moim bloku powiesilem w pazdzierniku 1991 roku - wisza
    do dzis te same. Nikt nie robil problemow. Gdybym zarejstrowal stowrzyszenie
    i potem prosil o zgode na montaz sieci moja spoldzielnie to pewnikiem byla
    by draka - zgodny by nie bylo, a jeszcze by sie dowiedzili ze siec dziala i
    kazali by kable zdejmowac, a ta 11 latek stunelo i oby tak dalej.
    Na prawde zrzeszanie sie nie ma zadnego sensu. Szkoda czasu, pieniedzy i
    klopotow.

    Cezar

  • 4. Data: 2003-01-08 16:20:45
    Od: von Rutkov <r...@w...pl>

    Dnia 2003-01-07 19:53, Użytkownik Maciek napisał:
    > Witam!!!
    > Co trzeba i gdzie zorbić żeby zarejestrować stowarzysznie np. "miłosników
    > internetu".

    Nie musisz ponosić dużych kosztów
    zakładasz "stowarzyszenie zwykłe" rejestrowane tylko w urzędzie miejskim
    i oczywiście najlepiej zajrzeć na www.ngo.pl
    my tak funkcjonujemy od 2 lat i wszystko gra
    ułatwi wam to kwestie rozliczeń finansowych

    --
    pozdrowienia

    von Rutkov