  • 1. Data: 2008-05-15 21:40:54
    Temat: Sprzęt z USA
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Na początku ubiegłego roku sprowadzony został na moja prośbę instrument
    muzyczny z USA. Odbyło sie to na zasadzie zaliczki w wysokości 50%
    ustalonej z góry kwoty a następne 50% przy finalizacji. Problem w tym,
    że nie otrzymałem wówczas żadnych dokumentów zakupu od sprowadzającego
    (mam jedynie pokwitowanie za zaliczkę) - ponieważ, jak twierdzi, nalezą
    one do niego z racji zakupu na jego nazwisko. Obecnie wykryłem pewne
    wady instrumentu, które chciałby zweryfikować autoryzowany serwis
    amerykański (przedstawiłem zdjęcia) i tu pojawia sie niepewność.
    Obawiam się w obecnej sytuacji problemów przy wysyłaniu i odbieraniu
    instrumentu za granicę w związku z weryfikacją odprowadzenia cła (nie
    mam zamiaru płacić za coś, co już uprzednio przeszło kontrole celną).
    Czego mogę się spodziewać przy powrocie instrumentu do Polski? Jakie
    papiery są mi potrzebne - ewentualnie czy jest jakaś szansa nakłonienia
    sprowadzającego do oddania mi dokumentów (zwodzi mnie bałaganem w
    papierach i brakiem czasu a od dłuższego czasu nie odbiera telefonów)?
    Dodam, że człowiek ten prowadzi sklep internetowy i zajmuję się
    sprowadzaniem i sprzedażą instrumentów z zagranicy (i bynajmniej nie są
    to rzeczy o wartości niższej niż 2500 zł).
    Proszę o pomoc jakie kroki powziąć?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2008-05-15 21:49:59
    Temat: Re: Sprzęt z USA
    Od: "<CCCP>" <a...@n...de>

    Napisz co to za instrument powiem ci gdzie mogles kupic go taniej w EU i
    gdzie jest serwis !

  • 3. Data: 2008-05-15 22:02:29
    Od: "doctore" <m...@p...onet.pl>

    Co do dokumentów to może być racja że ten są one tego faceta bo on dokonywał
    odprawy celnej pewnie na swoją firmę i odliczył vat i koszty odprawy celnej.
    Jak masz od niego fakturę to nie ma problemu.
    Bez problemu możesz wysłać do serwisu amerykańskiego i po powrocie vatu nie
    zapłacisz.
    Niestety trzeba zrobić odprawę celną co jest skomplikowane i najlepiej
    załatwić przez agencję co prawda to dodatkowe koszty. Moze poszukaj serwisu
    w EU to wtedy będzie prościej jeżeli będą chcieli naprawić bo ze sprzętem ze
    stanów to bywa różnie. Ja swojego czasu miałem przeboje z kamerką JVC i
    sprzętem medycznym zakupionym w stanach a chciałem wykonać naprawę serwisową
    w Niemczech.

  • 4. Data: 2008-05-19 12:36:02
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    <CCCP> pisze:
    > Napisz co to za instrument powiem ci gdzie mogles kupic go taniej w EU i
    > gdzie jest serwis !

    Bas firmy Music Man model Stingray 5. Moglem kupić taniej 2-3 letni (o
    jakieś 1/4 kwoty) ale zależało mi na opcji kolorystycznej i dlatego
    zgodziłem sie na nowy instrument (używek nie było w tym kolorze przez
    długi okres czasu).

    Pzdr, OMSON

    --
    Pesymista widzi ciemny tunel.
    Optymista widzi światełko w tunelu.

  • 5. Data: 2008-05-19 13:23:57
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    doctore pisze:
> [...]
    > Jak masz od niego fakturę to nie ma problemu.
    > Bez problemu możesz wysłać do serwisu amerykańskiego i po powrocie vatu nie
    Nie wiem jak to będzie - póki co nie mogę się z nim skontaktować...
    > Niestety trzeba zrobić odprawę celną co jest skomplikowane i najlepiej
    > załatwić przez agencję co prawda to dodatkowe koszty. Moze poszukaj serwisu

    Ale odprawę należy zrobić przed wysłaniem czy po powrocie z USA?

    Pzdr, OMSON