  • 1. Data: 2003-05-28 19:24:14
    Temat: Sprzedaz samochodu firmie męża za 1 zł
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Witam i proszę o poradę.

    Mam zarejestrowanego na siebie malucha, którym jeżdzi właściwie mój
    świeżo poślubiony mąż, prowadzący działalność gospodarczą.

    Ponieważ maluch wymaga od nas wydatków na naprawy, kombinujemy, jak tu
    wciągnąc te wydatki w koszty firmy, ale _nie jako kilometrówkę_.

    Mogę fikcyjnie sprzedać firmie męża autko za złotówkę - ale, czy wtedy
    nie czepi się urząd skarbowy? Czy maluch może być samochodem firmowym?
    Czy koszty napraw i paliwa będzie można wtedy odliczyć?

    Czy może lepiej zarejestrować auto na nas oboje, zamiast na firmę?

    Jeśli na umowie kupna - sprzedaży wpiszę kwote "ustawową" dla tego
    rocznika malucha, to pewnie będę musiała zapłacić "podatek od
    wzbogacenia się z tytułu sprzedaży"?

    Krótko mówiąc - chodzi o to, jak najrozsądniej załatwić, aby moje
    panieskie autko można było wliczyć w koszty działalności gospodarczej?

    pozdr

    cherokee

  • 2. Data: 2003-05-28 21:01:07
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu firmie męża za 1 zł
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
    wiadomości news:bb32cv$emn$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Mogę fikcyjnie sprzedać firmie męża autko za złotówkę - ale, czy wtedy
    > nie czepi się urząd skarbowy?

    Czepi się. Każda sprzedaż poniżej kosztów zakupu jest dla niego podejrzana.

    > Czy maluch może być samochodem firmowym?

    Może.

    > Czy koszty napraw i paliwa będzie można wtedy odliczyć?

    Tak. Nie odliczy się tylko Vat-u za paliwo.

    > Czy może lepiej zarejestrować auto na nas oboje, zamiast na firmę?

    Można zrobić współwłasność i specjalnym oświadczeniem "przekazać" samochód
    firmie. Albo przerejestrować na męża i zrobić to samo.

    > Krótko mówiąc - chodzi o to, jak najrozsądniej załatwić, aby moje
    > panieskie autko można było wliczyć w koszty działalności gospodarczej?

    Patrz wyżej.

    Pzdr

    A.