  • 51. Data: 2010-08-24 07:10:01
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 08:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > Akurat umowa sprzedaży ograniczonego prawa rzeczowego może być zawarta pod
    warunkiem.
    > A spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego mieści się w tej formule.

    Hmm... W sumie w pierwszej chwili miałem napisać, że bzdura, ale po
    zastanowieniu właściwie można spróbować tak do tego podejść (czego
    jednak wątkotwórcy nie polecam).
    Masz na to jakąś podstawę prawną?

    PS. Odpisujemy POD cytowanym tekstem.

    --
    MZ

  • 52. Data: 2010-08-24 11:58:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    KC ??

    -----

  • 53. Data: 2010-08-24 11:59:52
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Są takie, kiedy jest wręcz szkodliwa (egzekucja itp.).

    -----

  • 54. Data: 2010-08-24 12:13:40
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 13:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są takie, kiedy jest wręcz szkodliwa (egzekucja itp.).

    Myślisz, że bez KW nie da się wszcząć egzekucji?:)

    PS...POD cytatami..nalegam

    --
    MZ

  • 55. Data: 2010-08-24 12:22:06
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 13:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są takie, kiedy jest wręcz szkodliwa (egzekucja itp.).

    Nawet jeśli nie ma założonej KW dla danego mieszkania, to spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu jest wpisane do KW nieruchomości
    spółdzielni. Resztę procesu egzekucji z własnościowego spółdzielczego
    prawa do lokalu masz tutaj.
    http://e-prawnik.pl/domowy/postepowanie-przed-sadem/
    egzekucja/odpowiedzi/egzekucja-ze-spoldzielczego-pra
    wa-do-lokalu.html

    Tak więc brak KW dla lokalu przed niczym nie chroni i nie jest bardziej
    "szkodliwe" niż gdy jest KW. Natomiast jest to kolejny dowód, że
    kupujący będzie się czuć pewniej jeśli to z sądu KW dostanie odpis w
    którym brak jest obciążeń na lokalu, niż gdyby, jak w opisywanym w linku
    przypadku, spółdzielnia "nie zauważyła" że lokal jest zajęty przez
    komornika.

    --
    MZ

  • 56. Data: 2010-08-24 20:10:30
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-08-23 07:54, /// Kaszpir /// wrote:
    > Certyfikat energetyczny to ściema , która nic nie mówi o rzeczywistym
    > zapotrzebowaniu na ciepło ...

    To prawda.

    > Certyfikat ludzie traktują jako następny głupi podatek ...

    Zgadza sie. Ja to traktuje jako kolejny papier wymagany do transakcji.
    Ale wole, zeby to ktos inny za niego zaplacil ;-)

    --
    NotBear

  • 57. Data: 2010-08-24 20:42:11
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-08-23 06:15, spp wrote:
    > nie do końca rozumiem potrzebę sprawdzania historii własnościowego prawa
    > do lokalu;

    Dla lepszego samopoczucia?
    "Moj" sprzedajacy mial np. podpisana umowe przedwstepna, z ktorej w
    porozumieniu z druga strona zrezygnowal. Odpowiednie wnioski znajdowaly
    sie w KW. W przypadku mieszkania bez ksiegi musialbym polegac na jego
    oswiadczeniu. Czy to mnie lepiej zabezpieczylo - nie jestem pewien - ale
    spalem spokojniej.

    > Dlaczego 'musi'?

    Tu byl skrot myslowy - zalozylem typowy dla mnie przypadek, gdy
    mieszkanie kupowane jest za kredyt.

    > A o wyższej opłacie notarialnej za transakcję z KW (z samego tytułu
    > istnienia wyodrębnionej własności) nie wspominasz?

    Ja pisalem jedynie o zalozeniu KW dla spoldzielczego prawa wl. a nie o
    wyodrebnianiu lokalu.

    Fakt, roznica w koszcie aktu jest gdy porownamy spoldzielcze prawa wl. z
    wlasnoscia odrebna. Zapomnialem o tym wspomniec. Ale ta roznica jest
    naprawde niewielka gdy zsumuje sie wszelkie koszty zwiazane z
    transakcja. Szczegolnie, ze ostatnio notariusze coraz chetniej negocjuja
    stawki.

    --
    NotBear