  • 1. Data: 2008-12-04 14:51:58
    Temat: Potwierdzenie złożenia deklaracji
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Co właściwie oznacza datownik US na kopii PITa
    czy też pieczątka i podpis ZUSmana na kopii DRA?

    Dla kserokopii sprawa jest jasna - potwierdzenie że złożyłem oryginał,
    Ale ja często drukuję dwa egzemplarze deklaracji, podpisuje się na obu
    (przy czym dla DRA na tym co składam podpis jest z tyłu a na potwierdzeniu
    - z przodu),
    kopię DRA drukuję np. w trybie archiwalnym - więc kopia i oryginał się
    różnią.
    Czasami zdarza mi się dwa razy ręcznie wypełnić daną deklarację,
    więc też siłą rzeczy oba egzemplarze są inne.
    I tylko raz mi się zdarzyło żeby urzędnik sprawdził czy wszytsko gra -
    więc chyba się nie boją tego że podbiją dwa różne dokumenty.

    Czyli o co w tym chodzi?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-12-05 09:02:03
    Temat: Re: Potwierdzenie złożenia deklaracji
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 15:51:58 +0100, Tomek napisał(a):

    > Co właściwie oznacza datownik US na kopii PITa
    > czy też pieczątka i podpis ZUSmana na kopii DRA?

    Oznacza dokładnie to, co przyjmie za prawdę sąd w razie ewentualnego
    sporu o fakt, termin i treść złożonej deklaracji.

  • 3. Data: 2008-12-05 10:01:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Co właściwie oznacza datownik US na kopii PITa

    *FAKT* złożenia deklaracji.
    Nieterminowe złożenie deklaracji jest odrębnym wykroczeniem.
    Mandat należy się "za nic" - za samo niezłożenie.

    > Dla kserokopii sprawa jest jasna - potwierdzenie że złożyłem oryginał,
    > Czasami zdarza mi się dwa razy ręcznie wypełnić daną deklarację,
    > więc też siłą rzeczy oba egzemplarze są inne.

    No i co z tego wyjdzie? :)

    > I tylko raz mi się zdarzyło żeby urzędnik sprawdził czy wszytsko gra -
    > więc chyba się nie boją tego że podbiją dwa różne dokumenty.

    Rozważmy sobie, co się stanie, jeśli podatnik złożył inny dokument
    niż "potwierdzenie".
    Dla uproszczenia zakładamy że US *ma* złożony oryginał, że go
    nie zgubił.
    I pytamy Cię po dobroci, wg której wersji zapłacisz podatek, tej
    złożonej w US czy tej trzymanej u siebie.
    Oraz jak udowodnisz, że w US nie złożyłeś DWU różnych deklaracji,
    tylko jedna w US zaginęła ;>
    (lepsza wersja: ponieważ później złożyłeś drugą deklarację, tę którą
    ma US, urzędnik poprzednią gdzieś odłożył i się zapodziała).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-12-05 13:20:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-12-2008 o 10:02:03 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    > Oznacza dokładnie to, co przyjmie za prawdę sąd w razie ewentualnego
    > sporu o fakt, termin i treść złożonej deklaracji.

    Tzn? Będzie kwestia co ta pieczątka oznacza?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-05 13:24:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-12-2008 o 11:01:46 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > *FAKT* złożenia deklaracji.
    > Nieterminowe złożenie deklaracji jest odrębnym wykroczeniem.
    > Mandat należy się "za nic" - za samo niezłożenie.

    Ok

    > No i co z tego wyjdzie? :)

    Tzn? Mój ojciec tak robił w latach 90 gdy drukarki były drogie
    i kser też nie było za dużo i nic nigdy nie wyszło (złego).

    > Rozważmy sobie, co się stanie, jeśli podatnik złożył inny dokument
    > niż "potwierdzenie".

    Ja nie składam innych w sensie treści (chyba że się gdzieś nieświadomie
    kropnę).
    Chodzi mi o sam wygląd

    > Dla uproszczenia zakładamy że US *ma* złożony oryginał, że go
    > nie zgubił.
    > I pytamy Cię po dobroci, wg której wersji zapłacisz podatek, tej
    > złożonej w US czy tej trzymanej u siebie.

    Pod względem treści obie wersje są takie same - pod względem wyglądu są
    inne
    I mi chodzi o to czy urzędnik potwierdza liczby, czy że oba egzemplarze są
    identyczne
    (takie same podpisy w tych samych miejscach itd)

> [...]
    > (lepsza wersja: ponieważ później złożyłeś drugą deklarację, tę którą
    > ma US, urzędnik poprzednią gdzieś odłożył i się zapodziała).

    Czyli najbezpieczniej robić ksera?

    > pzdr, Gotfryd

    również,
    Tomek

  • 6. Data: 2008-12-05 19:33:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Ja nie składam innych w sensie treści (chyba że się gdzieś nieświadomie
    > kropnę).
    > Chodzi mi o sam wygląd

    No to ten jest bez znaczenia.
    Przecież 'wartością deklaracji' jest jej treść, a nie wygląd.

    > Czyli najbezpieczniej robić ksera?

    Ja drukuję.
    Do tego "dla siebie" zmniejszone 2x (powierzchniowo, liniowo sqrt(2))

    > również,
    > Tomek

    ..i wzajem :)