  • 1. Data: 2003-01-16 01:32:17
    Temat: Sprzedaż Ustaw Sejmu RP !!! pytanie?
    Od: "Marcinowicz" <o...@w...pl>

    Witam!

    Mam pytanie dotyczące PUBLIKACJI aktów prawnych autorstwa Sejmu RP.

    A mianowicie:

    Jestem studentem prawa i od jakiegoś czasu praktykuję w małej kancelarii
    radcowskiej. W pracy mam dostęp do LEXa, jednak w domu go nie posiadam
    (jestem jednym z nielicznych zwolenników legalnego oprogramowania;),
    ponieważ jest za drogi. W związku z tym kiedy potrzebowałem jakiejś ustawy
    szukałem jej w internecie, wrzucałem do Worda i redagowałem w taki sposób,
    który umożliwia łatwą nawigację i wyszukiwanie. Po jakimś czasie
    zgromadziłem pokaźną liczbę kodeksów, ustaw i rozporządzeń (skopiowanych po
    z rp.pl, z LEXa, a po trosze z innych źródeł). Zaznaczam, że z orginalnego
    układu tekstu nic nie zostało i oczywiście nie zastosowałem też żadnych
    elementów graficznych z ww. źródeł.
    Z tak zebranymi materiałami postanowiłem coś zrobić, a że znam całkiem
    dobrze html, stworzyłem w nim bazę danych zebranych przeze mnie aktów z
    możliwością jej przeszukiwania z zastosowaniem różnych kryteriów (coś na
    wzór lexa, lecz oczywiście w duużo prostszej postaci).

    MERITUM:
    1.Czy mogę sprzedawać takie wydawnictwo?
    2. Jak je zarejestrować jako moje?
    3. Czy muszę wnioskować gdzieś o numer ISBN?
    4. Ile kosztowałby proces doprowadzenia tego tworu do postaci handlowej
    (tzn. ile musiałbym zainwestować, żeby móc legalnie sprzedawać taką rzecz?)

    Warto dodać, że mogę wykorzystać fakt posiadania przez mojego ojca spółki
    komandytowej, w której przedmiot działania mogę wpisać "22.11.Z Wydawanie
    książek "(nie znalazłem w PKD wydawania wydawnictw multimedialnych...), co
    umożliwi mi wystawianie faktury VAT.

    byłbym BARDZO wdzięczny za odpowiedź! :-))

    czekam z niecierpliwością

    Marcin