  • 1. Data: 2005-01-26 19:31:08
    Temat: Sprzedawanie swojego programu i US
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Witam,
    Pytam teoretycznie - sprzedaje na allegro wlasny program, nagrywany na
    plytke CD (nie tloczona, kupiona w sklepie jesli to wazne). Przyjmijmy, ze
    urzad skarbowy zacznie sie czepiac (czy wogole zacznie jesli ktos sprzedaje
    np. 15 programow w miesiacu po 10 zl?), jaka moze byc kara - odprowadzenie
    zaleglego podatku? Jakas grzywna czy cos innego jeszcze? I jak wyliczyc taka
    kare? Czy moze Urzad Skarbowy zignoruje takiego kogos co widac, ze nie robi
    tego dla jakiegos konkretnego zarobku (moze sie np. zwrocic za comiesieczny
    internet)?
    Dopowiem, ze zadna DG nie jest prowadzona.

    --
    Kubaz

  • 2. Data: 2005-01-27 09:58:50
    Temat: Re: Sprzedawanie swojego programu i US
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    comiesieczny
    > internet)?
    > Dopowiem, ze zadna DG nie jest prowadzona.

    ZUZ i US oszacuua ile i od kiedy mogles sprzedawac (iekoniecznie sie
    bedzie zgadzac ze stanem faktycznym),
    + podatki + odsetki,
    bedziesz zalowac ze go zrobiles.

    lepiej bedzie jak bedziesz kazdy egzemplarz skompilowany oddzielnie z
    innymi danymi (nazwisko odbiorcy)
    sprzedawac na umoe o dzielo.

    P.

  • 3. Data: 2005-01-27 17:48:57
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    > lepiej bedzie jak bedziesz kazdy egzemplarz skompilowany oddzielnie z
    > innymi danymi (nazwisko odbiorcy)
    > sprzedawac na umoe o dzielo.

    czy teraz odprowadza sie od tej umowy podatek? Jesli tak to ile bedzei on
    wynosil i gdzie trzeba to zalatwiac?

    --
    Kubaz

  • 4. Data: 2005-01-27 18:39:31
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > czy teraz odprowadza sie od tej umowy podatek? Jesli tak to ile bedzei
    on
    > wynosil i gdzie trzeba to zalatwiac?

    od umowy o dzielo zdaje sie 19 % , pytaj ,a pl.soc.prawo.podatki

    P.

  • 5. Data: 2005-01-27 21:42:39
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w > lepiej
    bedzie jak bedziesz kazdy egzemplarz skompilowany oddzielnie z
    > innymi danymi (nazwisko odbiorcy)
    > sprzedawac na umoe o dzielo.

    a czy w taki sposob mozna? Czy aukcja moze byc traktowana jako umowa o
    dzielo i ewentualnie jak spelnic warunki zeby byla?
    I na koniec - czy moga sie plyty roznic tylko tym ze bedzie na nich plik TXT
    z nickiem kupujacego? Nie jest to inna kompilacja, bo program jest na plycie
    ten sam zawsze ale plyty sie roznia...

    --
    Kubaz

  • 6. Data: 2005-01-28 10:34:39
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > a czy w taki sposob mozna? Czy aukcja moze byc traktowana jako umowa o
    > dzielo i ewentualnie jak spelnic warunki zeby byla?

    walic aukcje, aukcja sluzy do znalezienia kupca,
    podpisujesz z nim oddzielnie umowe o dzielo.

    > I na koniec - czy moga sie plyty roznic tylko tym ze bedzie na nich plik
    TXT
    > z nickiem kupujacego?

    nie, chyba ze sprzejaesz plik.txt , ja bym na miejscu US nie przepuscil
    tego.
    Idziesz w ty momencie na latwizne, Co Ci szkodzi skompilowac z innymi
    danymi
    i nagrac? Utrudnione to moze bcy gdy zlecasz wytloczenie ilus tam plyt.

    > Nie jest to inna kompilacja, bo program jest na plycie
    > ten sam zawsze ale plyty sie roznia...

    ale Ty sprzedajesz program prawda?

    P.