  • 1. Data: 2006-10-17 18:39:51
    Temat: Sprzątanie śniegu przed posesją?
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    Do kogo należy? Do właściciela posesji, czy do właściciela ulicy (chodnika)
    przed posesją? Dotyczy przypadku, gdy chodnik jest przy płocie oddzielającym
    posesję od ulicy i w zasadzie nie należy do posesji, ale do niej przylega.

  • 2. Data: 2006-10-17 19:25:51
    Temat: Re: Sprzątanie śniegu przed posesją?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    zeeltom wrote:
> [...]
    > posesję od ulicy i w zasadzie nie należy do posesji, ale do niej przylega.

    Kopiuj-wklej tematu do groups.google.com i masz odpowiedź, z podstawą
    prawną włącznie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-10-17 20:14:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "zeeltom" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posesję od ulicy i w zasadzie nie należy do posesji, ale do niej przylega.
    Właściciel chacjenty.

  • 4. Data: 2006-10-17 20:15:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *zeeltom* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > (chodnika) przed posesją? Dotyczy przypadku, gdy chodnik jest przy
    > płocie oddzielającym posesję od ulicy i w zasadzie nie należy do

    Nieszczęsny art. 5 ustawy o utrzymaniu czystości w gminach oraz
    kuriozalne orzeczenie TK do niego (bodajże z 1997 r. czy jakoś tak).
    Do dziś mnie głowa boli z oburzenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 5. Data: 2006-10-17 20:34:06
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    zeeltom napisał(a):
> [...]
    > posesję od ulicy i w zasadzie nie należy do posesji, ale do niej przylega.

    Do właściciela posesji.

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2006-10-17 21:05:33
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Nieszczęsny art. 5 ustawy o utrzymaniu czystości w gminach oraz
    > kuriozalne orzeczenie TK do niego (bodajże z 1997 r. czy jakoś tak).
    > Do dziś mnie głowa boli z oburzenia.

    Czyzby sezon sie zaczal? ;-)))) Ciekaw jestem czy w tym roku tez temat
    bedzie walkowany codziennie.

    *flejm on*

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 7. Data: 2006-10-18 05:40:42
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

> [...]
    > oddzielającym posesję od ulicy i w zasadzie nie należy do posesji, ale do

    Do właściciela posesji.

    Pytam się, bo przypadkiem trafiłem na taką rozmowę i znajomi nie sprzątają i
    odśnieżają, bo to nie ich teren. I faktycznie przyjeżdża ekipa i robi
    porządki. Ktoś miał podobny problem i wygrał sprawę w sądzie. Piszę z
    Żyrardowa. Nawet trawniki koszą przed płotem wzdłuż całej uliczki :-)

  • 8. Data: 2006-10-18 06:33:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    zeeltom wrote:

> [...]
    > ekipa i robi porządki. Ktoś miał podobny problem i wygrał sprawę w
    > sądzie. Piszę z Żyrardowa. Nawet trawniki koszą przed płotem wzdłuż

    Jeśli dobrze pamiętam, to wszystko zależy właśnie od tego trawnika.
    Interpretacja zapisu ustawowego jest podobno taka, że gdy chodnik jest
    oddzielony od posesji trawnikiem to właściciel nie ma obowiązku go
    odśnieżać.

    Podstawa prawna
    Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i
    porządku przez:
    4) oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych
    zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.

  • 9. Data: 2006-10-23 12:16:48
    Od: "gg" <d...@d...d.>

> [...]
    > 4) oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych
    > zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.

    A co jeżeli od płotu do płotu jest jezdnia wybrukowana kostką betonową
    typu puzzle? Kiedyś były chodniki ale podczas oststniego remontu drogi
    zostały zlikwidowane. Teraz jest ograniczenie do 30km/h a chodnik nie jest
    wydzielony. Nawet kolorystycznie...
    Pytałem się o to w tamtym roku ale nie dostałem odpowiedzi. Jest to ulica
    w zarządzie
    ZDIK na osiedlu domków jednorodzinnych.

    --
    pozdrawiam