  • 1. Data: 2008-05-04 17:03:47
    Temat: Sprowadzanie muzyki z zagranicy
    Od: Jacek Wojnarowski <j...@g...com>

    Witam wszystkich,
    Mieszkam w UK i mam pewien pomysł - chciałbym zacząć sprowadzać do
    Polski z Wysp Brytyjskich muzykę (płyty audio). Oczywiście, płyty
    zakupione np. na amazon są legalne, oryginalne i mam na nie fakturę
    VAT.
    Czy sprzedając je np. poprzez sklep internetowy czy allegro, łamie
    Polskie prawo? VAT za towar został w końcu już opłacony w UE
    A co z ZAIKS'em? W końcu prawa autorskie dla twórców zostały opłacone
    przez pierwotnego dystrybutora, np. amazon...
    Pozdrawiam,
    Jacek Wojnarowski

  • 2. Data: 2008-05-04 18:02:23
    Temat: Re: Sprowadzanie muzyki z zagranicy
    Od: "::" <n...@n...pl>

    Na amazonie kazdy moze sobie kupic co chce jaki jest sens twojego dzialania
    ?

    Onegdaj kupowalem fachowe ksiazki to nawet dostalem na termin platnosci 2
    tygodnie.

  • 3. Data: 2008-05-04 20:29:17
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Maj, 19:03, Jacek Wojnarowski <j...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > A co z ZAIKS'em? W końcu prawa autorskie dla twórców zostały opłacone
    > przez pierwotnego dystrybutora, np. amazon...

    Musisz miec dzialanosc? I wtedy sprzedajac je jako sklep podpadasz pod
    sepow z ZAIKS-u.

  • 4. Data: 2008-05-05 13:42:11
    Od: Jacek Wojnarowski <j...@g...com>

    > Musisz miec dzialanosc? I wtedy sprzedajac je jako sklep podpadasz pod
    > sepow z ZAIKS-u.

    Nie do końca. Właśnie jestem po kilkunastu minutach rozmowy z ZAIKS-em
    i po 5 przekierowaniach wewnętrznych. Okazuje się, że jednak nie mają
    nic do tego, bo wszelkie formalności jednak opłacane są przez wydawców
    w UK, a same płyty - jak napisał kolega wyżej, wystarczy rejestracja
    działalności gospodarczej i do boju.
    Pozdrawiam
    Jacek Wojnarowski