  • 1. Data: 2004-12-02 15:59:48
    Temat: Sprawa rozwodowa - kurator...
    Od: Andrzej <v...@b...cy>

    Witajcie!
    Mam dwa pytania: właśnie toczy się sprawa rozwodowa mojej koleżanki i
    jej mąż wyjechał jakieś 3 tyg. temu za granicę - nikomu nie podał
    swojego adresu, jest tylko z nim kontakt telefoniczny. Na rozprawie
    sędzina nakazała żonie wyznaczenie kuratora z jego najbliższej rodziny i
    dała jej na to tydzień.

    I tu pytanie: co się może stać, jeżeli nie zdąży wyznaczyć tego kuratora
    w ciągu tego tygodnia? I drugie pytanie - ważniejsze - czy osoba z
    najbliższej rodziny męża wskazana przez żonę ma prawo odmówić
    uczestnictwa w sprawie rozwodowej w charakterze tego kuratora?

    Pozdrawiam.
    --

    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 2. Data: 2004-12-02 17:06:54
    Temat: Re: Sprawa rozwodowa - kurator...
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <v...@b...cy> napisał w wiadomości
    I tu pytanie: co się może stać, jeżeli nie zdąży wyznaczyć tego kuratora
    w ciągu tego tygodnia?

    do sygn. akt zlozy pisemna informacje o takiej osobie np. matce pozwanego
    podajac dokladny adres sad sam sie zwroci do tej pani czy chce pelnic role
    kuratora i reprezentowac w tej sprawie interes syna ...

    I drugie pytanie - ważniejsze - czy osoba z
    najbliższej rodziny męża wskazana przez żonę ma prawo odmówić
    uczestnictwa w sprawie rozwodowej w charakterze tego kuratora?

    to juz nie jest istotne jesli osoby ,ktore moglyby byc takim kuratorem dla
    reprezentowania strony pozwanej odmowia a maja do tego prawo sad powola do
    reprezentacji kuratora z urzedu i sprawa potoczy sie dalej chyba ,ze osoby
    wezwane na cos nowego wniosa odn.informacji o pozwanym

    Sandra

    Pozdrawiam.
    --

    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 3. Data: 2004-12-02 22:46:17
    Od: Andrzej <v...@b...cy>

    sandra napisał(a):

> [...]
    > reprezentacji kuratora z urzedu i sprawa potoczy sie dalej chyba ,ze osoby
    > wezwane na cos nowego wniosa odn.informacji o pozwanym

    Czy to oznacza, że osoba wskazana przez powódkę na kuratora będzie
    musiała przynajmniej raz stawić się w sądzie? Bo z tego, co Pani pisze
    wnioskuję, że skoro może wnieść coś do sprawy, to musi zostać
    przesłuchana przez sąd...

    Pozdrawiam.

    --

    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 4. Data: 2004-12-03 09:05:41
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    sandra napisał(a):

    Czy to oznacza, że osoba wskazana przez powódkę na kuratora będzie
    musiała przynajmniej raz stawić się w sądzie?

    nie , odpowiedzi moze udzielic na pismie np., nie chce reprezentowac syna w
    tej sprawie

    Bo z tego, co Pani pisze
    wnioskuję, że skoro może wnieść coś do sprawy, to musi zostać
    przesłuchana przez sąd...

    jesli wyrazi zgode na reprezentowanie to logiczne , że wtedy bedzie w
    imieniu tej osoby brala udzial w postepowaniu jako kurator reprezentujacy
    osobe nie uczestniczaca czyli w sprawie rozwodowej pozwanego

    Sandra