  • Data: 2006-04-23 15:56:41
    Temat: Spółka cywilna - jak to jest?
    Od: Peanut Butter & Jelly <przemek@jaskulski._om.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej, mam dwa pytania odnośnie S.C.:

    Załóżmy, że dwie osoby chcą założyć spółkę cywilną celem prowadzenia
    jakiejś działalności. Żeby wszystko grało, trzeba podpisać umowę z
    dostawcą towaru, a dostawca wymaga przedłożenia pozwolenia na
    prowadzenie tego typu działalności z Urzędu Gminy.
    Pytanie, czy takie pozwolenie jest ważne dla Spółki Cywilnej, (czy
    spółka może stanąć do umowy z dostawcą) jeżeli zostanie wystawione na
    jednego ze wspólników
    a) przed zawarciem spółki
    b) po zawarciu spółki
    c) nie jest ważne jeżeli nie jest wystawione na spółkę.

    I druga opcja: załóżmy, że i powyższe zezwolenie i umowę załatwia jedna
    osoba, a potem zawiązuje ona spółkę cywilną z drugą osobą celem
    prowadzenia tej działalności. Czy tak się da?

    Wiem, że najlepiej byloby najpierw zawiązac SC, a potem ubiegac sie o
    zezwolenie i przystapic do umowy jako SC, ale tak sie nie da ze wzgledu
    na czas potrzebny na zalatwienie wszystkich formalnosci.
    Pomożecie?
    Pozdrawiam,
    PB&J

    --
    "Jeśli czujesz się czasem mały, smutny, bezużyteczny i w depresji, to
    pomyśl o tym, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim

    ..:: Aby wysłać do mnie maila zmień w adresie "_om" na "kom". ::..