  • 1. Data: 2006-04-23 15:56:41
    Temat: Spółka cywilna - jak to jest?
    Od: Peanut Butter & Jelly <przemek@jaskulski._om.pl>

    Hej, mam dwa pytania odnośnie S.C.:

    Załóżmy, że dwie osoby chcą założyć spółkę cywilną celem prowadzenia
    jakiejś działalności. Żeby wszystko grało, trzeba podpisać umowę z
    dostawcą towaru, a dostawca wymaga przedłożenia pozwolenia na
    prowadzenie tego typu działalności z Urzędu Gminy.
    Pytanie, czy takie pozwolenie jest ważne dla Spółki Cywilnej, (czy
    spółka może stanąć do umowy z dostawcą) jeżeli zostanie wystawione na
    jednego ze wspólników
    a) przed zawarciem spółki
    b) po zawarciu spółki
    c) nie jest ważne jeżeli nie jest wystawione na spółkę.

    I druga opcja: załóżmy, że i powyższe zezwolenie i umowę załatwia jedna
    osoba, a potem zawiązuje ona spółkę cywilną z drugą osobą celem
    prowadzenia tej działalności. Czy tak się da?

    Wiem, że najlepiej byloby najpierw zawiązac SC, a potem ubiegac sie o
    zezwolenie i przystapic do umowy jako SC, ale tak sie nie da ze wzgledu
    na czas potrzebny na zalatwienie wszystkich formalnosci.
    Pomożecie?
    Pozdrawiam,
    PB&J

    --
    "Jeśli czujesz się czasem mały, smutny, bezużyteczny i w depresji, to
    pomyśl o tym, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim

    ..:: Aby wysłać do mnie maila zmień w adresie "_om" na "kom". ::..

  • 2. Data: 2006-04-23 19:07:24
    Temat: Re: Spółka cywilna - jak to jest?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Peanut Butter & Jelly*
    wypowiedziała te słowa:

    > dostawcą towaru, a dostawca wymaga przedłożenia pozwolenia na
    > prowadzenie tego typu działalności z Urzędu Gminy.

    A jakiego rodzaju działalność wymaga pozwolenia z gminy?

    > Pytanie, czy takie pozwolenie jest ważne dla Spółki Cywilnej,  (czy
    > spółka może stanąć do umowy z dostawcą) jeżeli zostanie wystawione na
    > jednego ze wspólników

    Tak, ewentualne zgody i koncesje udzielone jednemu ze wspólników wchodzą
    "w skład" spółki.

    > I druga opcja: załóżmy, że i powyższe zezwolenie i umowę załatwia
    > jedna osoba, a potem zawiązuje ona spółkę cywilną z drugą osobą celem
    > prowadzenia tej działalności. Czy tak się da?

    Da.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| http://olgierd.wordpress.com ||| JID:o...@j...org |||

  • 3. Data: 2006-04-23 19:37:46
    Od: Peanut Butter & Jelly <przemek@jaskulski._om.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > A jakiego rodzaju działalność wymaga pozwolenia z gminy?

    No właśnie wolę za bardzo nie kłapać dziobem póki nie zacznę :)
    Generalnie dostawca ma taki kaprys, żeby papier był nawet jeśli
    konieczny nie jest.
    Pozdrawiam,
    PB&J

  • 4. Data: 2006-04-23 19:57:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > No właśnie wolę za bardzo nie kłapać dziobem póki nie zacznę :)
    > Generalnie dostawca ma taki kaprys, żeby papier był nawet jeśli

    No ale jak chcesz dostać papier z gminy, skoro gmina nie będzie miała
    podstawy prawnej do jego wydania?

  • 5. Data: 2006-04-23 20:37:16
    Od: Peanut Butter & Jelly <przemek@jaskulski._om.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > No ale jak chcesz dostać papier z gminy, skoro gmina nie będzie miała
    > podstawy prawnej do jego wydania?

    Uparty jesteś :)
    Ok, więc konkretnie tu nie chodzi o zezwolenie z Urzędu Gminy tylko ze
    Starostwa Powiatowego, które ma podstawę prawną do wydania takiej decyzji.
    Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź!
    Daj znać na priv (tylko zmień "_" na "k" w adresie), jak chcesz mnie
    jeszcze o coś szczegółowego zapytać, bo publicznie dokładniej już
    naprawdę nie mogę :)
    Pozdrawiam,
    PB&J

  • 6. Data: 2006-04-25 07:24:42
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Uparty jesteś :)
    > Ok, więc konkretnie tu nie chodzi o zezwolenie z Urzędu Gminy tylko ze
    > Starostwa Powiatowego, które ma podstawę prawną do wydania takiej decyzji.

    co to za dzialalnosc ???

    napewno chodzi o zezwolenie a nie o zaswiadczenie o wpisie do ew dz. gosp
    ???

    pozdrawiam