  • 21. Data: 2010-03-03 09:34:28
    Temat: Re: "Spisanie" przez Policje - podstawy?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 08:57:45 +0000, Massai napisał(a):

    > Wytłumacz mi - czego obawiałbyś się jakby ktos wymyślił że robimy
    > ogólnopolską bazę odcisków i DNA obywateli?

    (...)

    > Cała pracy przy poszukiwaniu sprawcy przestępstwa sprowadzałaby się do
    > zabezpieczenia śladów i zweryfikowania osób wyłapanych dzięki tym
    > śladom.

    A nie wydaje Ci się, że jest to:

    - doskonałe źródło wiedzy np. dla ubezpieczalni o swoich klientach,
    - ale i dla władzy, która mogłaby zacząć się interesować "gdzie i po co w
    zasadzie chodzisz?"
    - wiara w zmechanizowanie zwalczania przestępczości może prowadzić do
    tego, że będzie można -- celowo bądź przypadkowo (awaria) -- zmanipulować
    wynikiem takiej kwerendy w celu uzyskania pożądanego wyniku.

    "Raport mniejszości" widziałeś? Nawet tam jest optymistyczne
    zakończenie ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 22. Data: 2010-03-03 09:50:08
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 2 Mar 2010 11:38:29 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Konsternacja bo poszkodowany/a wskazał właśnie tego mojego znajomka ;-)

    Skonczylo sie na konsternacji? Bo z tego moga byc grube problemy.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 23. Data: 2010-03-03 09:52:22
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 2 Mar 2010 12:35:21 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Rozumiem, ochrona dóbr osobistych itp, ale nie przesadzajmy. Zwykłemu
    > uczciwemu obywatelowi nie ubędzie.

    No to jestes w mylnym bledzie.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 24. Data: 2010-03-03 09:55:19
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 2 Mar 2010 13:43:54 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > A bezpieczeństwa ma ubyć? niby jak? Raczej przybyć. Bandzior się 10
    > razy zastanowi zanim coś zrobi jeśli będzie wiedział że go po odciskach
    > czy DNA bez pudła w try miga namierzą.

    Tak oczywiscie. Jak wiadomo notowani przestepstw nie popelniaja.

    > A jak uczciwemu to ma zagrozić?

    Skoro jest uczciwy, to dlaczego ma byc w policyjnych kartotekach?
    Moze jeszcze gps do nogi przyczepic? Uczciwemu to nie powinno przeszkadzac.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 25. Data: 2010-03-03 09:58:28
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 08:57:45 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Finansowo się to może opłacać, skoro Niemcom się opłaca podobno baza
    > DNA psów...

    Kastrowanie kotow tez sie oplaca. Piszesz sie?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 26. Data: 2010-03-03 10:05:40
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:hml8a9$21j$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Cała pracy przy poszukiwaniu sprawcy przestępstwa sprowadzałaby się do
    > zabezpieczenia śladów i zweryfikowania osób wyłapanych dzięki tym

    zawsze mozna ubrac sie w odpowiednie wdzianko zeby dna nie zostawic,
    co wiecej przeczytaj sobie artykul o uzywaniu badan dna w usa, gdzie
    fbi zakazalo porownywania obecnych w bazach danych probek roznych osob
    bo okazuje sie ze wcale nie jest ono takie unikatowe

    i teraz wyobraz sobie policjantow ktorzy maja owe dna, puszczaja to w
    baze, wychodzi im kilku potencjalnych sprawcow - w obecnych warunkach
    moga to przyczepic kazdemu z nich i zostanie skazany

    odciski palcow tez mialy byc takim nieslychanym przelomem, ale okazalo sie
    ze mozna zalozyc rekawiczki, przy dna jest o tyle trudniej ze albo trzeba
    zakryc cale cialo albo zostawic je razem z duza iloscia innego

    dzisiaj taka baza moze i bylaby przydatna, problem w tym ze za 10 lat moze
    byc to narzedzie represji na niespotykana skale, przypominam ze Polska
    to akurat taki kraj w ktorym o ile ma sie pewne plecy mozna robic co sie
    chce i nie ponosic zadnych tego konsekwencji, ba, jak minister jeden z
    drugim ustala dwukrotna stawke zusu dla ludzi z wiekszym potencjalnym
    prawdopodobienstwem wystapienia raka czy innych chorob to co?
    demonstrowac pojdziesz? pozbieraja potem probki i odwiedza kazdego w domu
    wybijajac mu glupie pomysly... ja bym sie bal

  • 27. Data: 2010-03-03 10:21:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Skonczylo sie na konsternacji? Bo z tego moga byc grube problemy.

    Skończyło, bo tego typu okazanie jest na zasadzie "jeśli twierdzi że to
    ten (rozpoznała go na zdjęciach) to niech teraz wyłowi go z kilku
    podobnych".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 28. Data: 2010-03-03 10:35:36
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > (...)

    > A nie wydaje Ci się, że jest to:
    >
    > - doskonałe źródło wiedzy np. dla ubezpieczalni o swoich klientach,

    Hm? Że niby po DNA stwierdzą na co może zachorować? Trochę SF, bo tych
    genetycznych bomb zegarowych jest raptem kilka poznanych.
    A i bazę DNA można w różny sposób zrobić. Niekoniecznie sekwencjonować
    cały genom...
    IMHO można to zrobić na tyle mało przydatne medycznie, że się
    ubezpieczalni nie będzie opłacało przekupywać operatorów.

    > - ale i dla władzy, która mogłaby zacząć się interesować "gdzie i po
    > co w zasadzie chodzisz?"

    Niby tak, tylko... jak przyjdzie władza która będzie tego chciała to i
    tak się dowie.

> [...]
    > tego, że będzie można -- celowo bądź przypadkowo (awaria) --
    > zmanipulować wynikiem takiej kwerendy w celu uzyskania pożądanego

    wiesz, jak ze wszystkim.
    Hamerykanie ciągle budują systemy eksperckie w medycynie, mimo
    potencjalnego zagrożenia że lekarze się będą uwsteczniać.

    Chodzi o to żeby "minusy tego systemu nie przesłoniły nam plusów"...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 29. Data: 2010-03-03 10:38:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-03 11:35, Massai pisze:

    > Chodzi o to żeby "minusy tego systemu nie przesłoniły nam plusów"...

    Tyle, że system 'ogólnopolska baza DNA i odcisków palców wszystkich
    obywateli' nie ma żadnych plusów. :(

    --
    spp

  • 30. Data: 2010-03-03 10:38:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał
> [...]
    > genetycznych bomb zegarowych jest raptem kilka poznanych.
    > A i bazę DNA można w różny sposób zrobić. Niekoniecznie sekwencjonować

    Tego co wiemy dzisiaj o DNA jest stosunkowo niewiele. Ale dane zebrane raz
    do bazy, pozostaną tam na zawsze. Za parę lat może będziemy w stanie, nawet
    z dziś niekodującego skrawka, wyciągać informacje, o których nam się nie
    śniło.