  • 1. Data: 2019-01-30 21:41:45
    Temat: Spamerstwo jest legalne orzekł Sąd Okręgowy
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@...3mam.net>

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/
    artykuly/1395012,uzyskanie-zgody-to-nie-telemarketin
    g.html

    ""[...]Przedsiębiorca skontaktował się bowiem z mężczyzną trzykrotnie.
    Firma przyznała, że nie dysponowała przed kontaktem zgodą abonenta.
    Przekonywała jednak, że wcale jej nie potrzebowała, gdyż rozmowa
    zmierzająca do uzyskania zgody nie jest rozmową w celu marketingu
    bezpośredniego. A przecież tylko takiej ustawodawca zakazuje. Sąd
    przyznał rację.

    ,,Nie jest sprzeczne z art. 172 prawa telekomunikacyjnego wykonywanie
    przez pracowników pozwanej połączeń na losowo wybrane numery abonentów
    bez ich zgody w celu ustalenia, czy wyrażają oni zgodę na kontakt
    telefoniczny w celu marketingu bezpośredniego. Dopiero po wyrażeniu
    zgody strona prowadzi w stosunku do abonentów czynności polegające na
    marketingu bezpośrednim" - czytamy w uzasadnieniu wyroku. [...]""

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2019-01-30 22:23:39
    Temat: Re: Spamerstwo jest legalne orzekł Sąd Okręgowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-01-19 o 21:41, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
> [...]
    > zgody strona prowadzi w stosunku do abonentów czynności polegające na
    > marketingu bezpośrednim" - czytamy w uzasadnieniu wyroku. [...]""

    Jeden raz, to bym jeszcze zrozumiał. Ale trzy?

  • 3. Data: 2019-01-30 22:42:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    artykuly/1395012,uzyskanie-zgody-to-nie-telemarketin
    g.html

    >Jeden raz, to bym jeszcze zrozumiał. Ale trzy?

    Gdyby ustawodawca uwazal, ze trzy razy to za duzo, to by napisal w
    ustawie "w celu marketingu bezposredniego lub uzyskania zgody na
    takowy wiecej niz dwa razy" :-P

    Trzy, ale w jakim okresie ?
    Co godzina, co dzien, co tydzien, co pol roku ...

    J.

  • 4. Data: 2019-01-30 23:11:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-01-19 o 22:42, J.F. pisze:

> [...]
    > wiecej niz dwa razy" :-P
    > Trzy, ale w jakim okresie ?
    > Co godzina, co dzien, co tydzien, co pol roku ...

    Wiesz, jak raz zadzwonił i się dowiedział, ze nie, to szacunek by
    wymagał to odnotować i nie zawracać głowy.

  • 5. Data: 2019-01-30 23:22:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Wiesz, jak raz zadzwonił i się dowiedział, ze nie, to szacunek by
    > wymagał to odnotować i nie zawracać głowy.

    A można odnotować bez przetwarzania danych osobowych? :-)
    Wiec może _bardzo precyzyjnie_ wskaż co miałby prawo
    zapisać/zapamiętać/przetworzyć bez naruszenia RODO
    by nie dzwonić po raz drugi.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2019-01-30 23:37:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-30, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A można odnotować bez przetwarzania danych osobowych? :-)

    Mozna. Nr telefonu sam w sobie to nie dane osobowe.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-01-31 08:15:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Mozna. Nr telefonu sam w sobie to nie dane osobowe.

    Więc co jakiś czas warto zadzwonić i dowiedzieć się, czy nadal należy do
    tego samego użytkownika.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2019-01-31 08:31:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-31, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Więc co jakiś czas warto zadzwonić i dowiedzieć się, czy nadal należy do
    > tego samego użytkownika.

    Zadzwonić można, ale mowa była o szacunku przy wszystkich tego
    zdroworozsądkowych założeniach. Z drugiej strony nie rozumiem po co, ale
    skoro dzwonia, to najwyraźniej działa. Najwyraxniej nie jestem
    "targetem".

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-01-31 08:41:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Jan 2019 08:15:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Więc co jakiś czas warto zadzwonić i dowiedzieć się, czy nadal należy do
    > tego samego użytkownika.

    Brak logiki. Przecież nie masz danych a jedynie nr telefonu. To do czego
    porównasz ewentualnie uzyskane dane osobowe? Zakładając że je uzyskasz,
    bo ci nie wolno ich uzyskiwać bez zgody :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-01-31 09:40:35
    Od: "n" <...@...e>

    Myślę, że telemarketerzy powinni podzwonić na prywatne komórki sędziów.
    Najlepiej podczas rozprawy.
    Nic tak nie kształtuje świadomości, jak własna d... .
    W ostatnich latach:
    Przewodniczacy wydziałów w sądach zaprzestali przyjmowania petentów w wyznaczony
    dzień tygodnia/miesiąca;
    Numery telefonów do wydziałów sądów przestały być publikowane;
    Itp. itd.

    PS. Czy wzywam do hejtu??

    -----