  • 1. Data: 2003-06-16 14:24:20
    Temat: Spadek - procedura postepowania
    Od: "Inka" <inka21@'WYTNIJ_TO_'poczta.onet.pl>

    Witam!
    Sprawa, ktora mam do rozwiazania wyglada następujaco: chodzi o ustalenie
    prawa do nabycia spadku po moim dziadku, a juz bardziej konkretnie o
    kolejnosc dzialan, jakie musza byc podjete, aby to ustalic.
    Dziadek umarl 19 lat temu, babcia 20 lat temu, nie zostawili testamentu.
    Mieli 2 córki. Jestem corka jednej z nich.
    W skład spadku wchodzi w zasadzie tylko dom, w ktorym mieszkam teraz z
    moja mama. Moja ciocia chce przepisac na mnie częsć, która jej sie
    należy. Ale chyba najpierw musi byc wyrok sądu ustalający spadkobierców,
    prawda?
    Poza tym, moj dziadek, kiedy budował ten dom, pozyczyl pewna kwote
    pieniedzy (podobno niewielka) od swojego brata (ktory na szczescie
    jeszcze zyje). Co zrobic z ta kwestia?
    I w ogole od czego zacząc? Wiem, że trzeba założyć sprawę w sądzie, ale
    przedtem trzeba zebrać jakies dokumenty - tylko jakie? I jak juz sie je
    bedzie mialo, to jak mniej wiecej dalej wyglada tego typu sprawa?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Iwona

    Who am I
    www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser