  • 1. Data: 2003-06-16 13:59:01
    Temat: Służebnośc dożywocia
    Od: "Big Jack" <w...@t...cy>

    Czy może mi ktoś z grupowiczów wyjaśnić co to jest *służebność dożywocia*?
    Na czym to polega?

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 2. Data: 2003-06-16 16:40:50
    Temat: Re: Służebnośc dożywocia
    Od: "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Big Jack zamieszkała pod adresem
    <w...@t...cy>
    w artykule <news:bckif3$l27$1@absinth.dialog.net.pl> napisała w ten
    deseń:

    > Czy może mi ktoś z grupowiczów wyjaśnić co to jest *służebność
    > dożywocia*? Na czym to polega?

    art. 908 kodeksu cywilnego. Dozywocie polega na tym, że dozywotnik ma
    prawo zamieszkiwania w zbywanej nieruchomości do końca życia a także w
    zależności od wariantów ma mieć zapewniony wikt, opierunek i godziwy
    pochówek.

    Tatiana
    PS. odpisując na priv usuń "_przecz ze spamem" z adresu

  • 3. Data: 2003-06-16 17:31:21
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bcku4o$i4c$2@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > prawo zamieszkiwania w zbywanej nieruchomości do końca życia a także w
    > zależności od wariantów ma mieć zapewniony wikt, opierunek i godziwy

    nic dodać, nic ująć co do dozywocia,
    ciekawe jest jedynie to, że często wraz z umową dozywocia, która w istocie
    jest
    ekwiwalentem za cenę nieruchomości (mogą byc dopłaty- chyba tak),
    całkiem często ustanawiana jest jeszcze służebnośc osobista mieszkania na
    rzecz dozywotnika.
    Zapewne stąd taka zbitka "służebnośc dozywocia" chociaz to dwa rózne
    zjawiska
    ale o podobnym skutku.
    Dlaczego i po co sie oprócz umowy dożywocia obciąża nieruchomość
    służebnościa osobista mieszkania jeszcze nie wiem
    Może ktoś coć w tej materii dorzuci ?

    JarekM