    From: "wampajer" <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek, podzial, darowizna
    Date: Sat, 26 Apr 2003 16:09:12 +0200
    Sender: o...@p...onet.pl@ciepek.gwiazda.net.pl

    Witam!

    Nabyłem w drodze dziedziczenia prawa własności do __połowy__ samochodu.
    Druga połowa należy do mojego brata, jednak umówiliśmy się, że on, za
    odpowiednią opłatą, sprzeda mi swoje prawa. Jest to niezbędne do tego, abym
    mógł zarejestrować samochód na siebie. Pytanie dotyczy właśnie owego zbycia
    praw - w jaki sposób to najlepiej uregulować? Umowa darowizny? Znalazłem już
    parę wzorów umów, ale jest pewien problem (poniżej fragment umowy):

    "Darczyńca oświadcza, iż jest __właścicielem__ rzeczy stanowiącej przedmiot
    darowizny"

    Właściciel? Nie do końca. On jest współwłaścicielem - i co teraz? Poproszę o
    wskazówkę.
    Czy koniecznie trzeba robić to notarialnie?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    wampajer