  • Data: 2003-09-06 11:33:13
    Temat: Spadek - jak to policzyc.
    Od: "gosek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    dziadek i babcia mieli ziemie 1000m^2 i dom na tej ziemi. W ksiedze
    wieczystej jest zapis swiadczacy o tym, ze 1/4 majatku byla ich wspolnota
    majatkowa a 3/4 nalezaly do babci. Babcia zmarla nie zostawiajac testamentu.
    Dziadek i babcia miely tylko jedna corke. Z tego co udalo mi sie wygrzebac
    doszedlem do wniosku,ze w przypadku przeprowadzenia teraz sprawy spadkowej
    czesc, ktora byla wspolna czyli 1/4 calosci przechodzi na dziadka i nie
    podlega dzieleniu natomiast 3/4, ktore nie byly wspolnota majatkowa sa
    dzielone po 1/2 na dziadka i jego corke.
    Czyli dzisdek ma 1/4 + 1/2*3/4 = 5/8 calosci natomias corka 1/2*3/4 = 3/8
    calosci.
    Oswieccie mnie czy mam racje czy tez sie myle.
    Slyszalem tez taka wersje,ze dziadek ma 1/4 +1/2*3/4 + 1/2*3/8 = 13/16 a
    corka tylko 1/2 * 1/2* 3/4 = 3/16

    pozdrawiam

    gosek