  • 1. Data: 2005-01-13 22:07:17
    Temat: Spadek ....
    Od: "bleff" <k...@U...pl>

    Witam

    Mam taka sytuacje.. Jakiś czas temu zmarł dziadek. Ów dziadek przed
    smiercią sporządził testament zatwierdzony u notariusza odn domku że po
    śmierci dziadka i babci dom przejmą ich dzieci pół na pół. Babcia jeszcze
    żyje i oby żyła jak najdłużej. Zaś sprawa wygląda tak, że babcia gdzies tam
    cośtam zasłyszała że lepiej jest zrobić sprawę spadkową przed jej smiercią
    niż po jej smierci. Nie bardzo wiem o co chodzi i nie bardzo widze sens
    takiej sprawy skoro jest jasno sprecyzowany testament.
    Jak to w końcu jest, trzeba robić sprawe spadkową skoro jest testament czy
    nie trzeba? Po co jest taka sprawa i co ona w rzeczywistości daje?
    I kiedy się robi taka sprawę?

  • 2. Data: 2005-01-14 06:45:26
    Temat: Re: Spadek ....
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    bleff napisał(a):
> [...]
    > Jak to w końcu jest, trzeba robić sprawe spadkową skoro jest testament czy
    > nie trzeba? Po co jest taka sprawa i co ona w rzeczywistości daje?

    Trzeba zrobić postępowanie spadkowe po dziadku. Ale wydaje się że jego testament
    będzie nieważny,
    gdyż zawiera warunek "...po śmierci babci".

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-14 07:25:51
    Od: "bleff" <k...@U...pl>

    > Trzeba zrobić postępowanie spadkowe po dziadku. Ale wydaje się że jego
    > testament będzie nieważny, gdyż zawiera warunek "...po śmierci babci".
    >
    > --
    > :) Johnson

    No dobra to kto ma złożyć wniosek o takie postępowanie, że kto sie ubiega o
    spadek - babcia - czy dzieci?

  • 4. Data: 2005-01-14 08:03:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    bleff napisał(a):
    > No dobra to kto ma złożyć wniosek o takie postępowanie, że kto sie ubiega o
    > spadek - babcia - czy dzieci?

    bez znaczenia, może ten kto jest w testamencie wskazując że uczestnikami
    postępowania są babcia i dzieci

    KG