  • 1. Data: 2005-01-13 19:44:41
    Temat: Gdzie zaskarżyć Uchwałę RM
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Witam!

    Gdzie mogę zaskarżyć jeden z zapisów uchwału Rady Miasta??? Uchwała
    podjeta 10.01 ma moc obowiazującą od 1.01 co mi sie szcze mówiąc nie
    podoba (prawo nie moze obowiązywać wstecz).

    TLZ

  • 2. Data: 2005-01-13 19:49:47
    Temat: Re: Gdzie zaskarżyć Uchwałę RM
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Tomasz Lam [ZULU] napisał(a):
> [...]
    > podjeta 10.01 ma moc obowiazującą od 1.01 co mi sie szcze mówiąc nie
    > podoba (prawo nie moze obowiązywać wstecz).

    Ustawa o samorządzie gminnym

    Art. 101. 1. Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały
    naruszone uchwałą lub zarządzeniem podjętymi przez organ gminy w sprawie
    z zakresu administracji publicznej, może - po bezskutecznym wezwaniu do
    usunięcia naruszenia - zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli w sprawie orzekał już sąd
    administracyjny i skargę oddalił.
    2a.Skargę na uchwałę lub zarządzenie, o których mowa w ust. 1, można
    wnieść do sądu administracyjnego w imieniu własnym lub reprezentując
    grupę mieszkańców gminy, którzy na to wyrażą pisemną zgodę.
    3. W sprawie wezwania do usunięcia naruszenia stosuje się przepisy o
    terminach załatwiania spraw w postępowaniu administracyjnym.

    Możesz jeszcze napisać pismo (wniosek) o sprawdzenie uchwały do Wojewody
    a w przypadku uchwał dotyczących finansów do Regionalnej Izby
    Obrachunkowej ( są one w maistach wojewódzkich).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-01-13 20:53:06
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Mecenas napisał(a):

    > Możesz jeszcze napisać pismo (wniosek) o sprawdzenie uchwały do Wojewody
    > a w przypadku uchwał dotyczących finansów do Regionalnej Izby
    > Obrachunkowej ( są one w maistach wojewódzkich).

    Rada Miejska Szczecina w dniu 10.01 uchwaliła podwyzkę opłat za Żłobki,
    obowiązującą od 1.01, uważam ze tak być nie powinno, i chcę to zaskarzyć!

    TLZ

  • 4. Data: 2005-01-13 21:15:42
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Tomasz Lam [ZULU] napisał(a):

    > Rada Miejska Szczecina w dniu 10.01 uchwaliła podwyzkę opłat za Żłobki,
    > obowiązującą od 1.01, uważam ze tak być nie powinno, i chcę to zaskarzyć!
    >

    > TLZ
    Masz szansę bo prawo nie może działać wstecz, a uchwały Rady mogę
    obowiązywać najwczesniej jak od dnia podjęcia.
    Pisz skargę do Wojewody bo on jest organem nadzoru i może uchylić taką
    uchwałę.

    Pozdrawiam
    Michał