  • 1. Data: 2003-08-11 08:03:04
    Temat: Spadajacy kabel uszkodził auto...
    Od: "Dorsh" <d...@i...pl>

    Witam!
    Proszę o pomoc. W nocy z piątku na sobotę zaparkowałem auto na
    przyblokowym parkingu niestrzeżonym. Pech chciał, że auto stało dokładnie
    pod kablem antenowym wzmocnionym linką stalową , który wisiał na wysokości
    4-ego piętra i łączył 2 bloki mieszkalne. Linka urwała się i wgniotła
    kawałek dachu dodatkowo rysując go po przekątnej, następnie zachaczyła drzwi
    kierowcy obok lusterka i stuknęła w klosz światła pozycyjnego, który pękł.
    Linka urwała się w miejscu gdzie była sztukowana śrubami i to właśnie te
    śruby zrobiły najwięcej bałaganu. Niestety nie ma AC na samochód. Koszt
    naprawy będzie dosyć wysoki ponieważ do malowania jest cały dach + drzwi
    pasażera. Fakt zgłosiłem na policję i do administracji osiedla. Czy jest
    szansa, aby wyciagnąć jakieś odszkodowanie, jak ugryźć całą tą sprawę.
    Policja twierdzi, że są marne szanse, bo trzeba założyć sprawę z powództwa
    cywilnego (czy jakoś tak), a koszta założenia sprawy będą wyższe niż koszt
    naprawy auta.

    Dorsh

  • 2. Data: 2003-08-11 08:28:37
    Temat: Re: Spadajacy kabel uszkodził auto...
    Od: "Dorsh" <d...@i...pl>

    > Dowiedz się kto jest właścicielem kabla i czy otoczenie nie było jakoś
    > oznakowane (typu uwaga spadające przedmioty z dachu). A chyba sąd może
    > zasądzić zwrotkosztów rozprawy.
    > w.

    Dziekuję bardzo. Zaczynam działać.

    Dorsh

  • 3. Data: 2003-08-11 08:29:07
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bh7j0e$ll4$1@atlantis.news.tpi.pl>, Dorsh wrote:
> [...]
    > cywilnego (czy jakoś tak), a koszta założenia sprawy będą wyższe niż koszt

    No więc zacznij od tego, że napraw uszkodzenia a potem prześlij kopie
    rachunków owej administracji (zakładam że to był ich kabel) z wezwaniem do
    zapłaty. Dopiero jak nie zechcą zapłacić to z pozwem cywilnym do sądu.
    Nb. ZCW strona przegrywająca ponosi koszty sprawy, więc nie bój się na
    zapas. A tak poza tym spodziewam się że taka administracja to powinna mieć
    stosowne ubezpieczenie obejmujące szkody wyrządzone osobom trzecim więc
    całość może być mnie bolesna niż przypuszczasz.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-08-11 08:32:16
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-11 10:03, Dorsh napisał(a):

> [...]
    Dowiedz się kto jest właścicielem kabla i czy otoczenie nie było jakoś
    oznakowane (typu uwaga spadające przedmioty z dachu). A chyba sąd może

    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 5. Data: 2003-08-11 09:52:28
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Budynek był na pewno uzezpieczony.
    Wiec doweidz się w ADM u kogo i tam sie zgłoś.

    Wojciech

    --
    Zapraszamy na nasze strony www.kts.pl

  • 6. Data: 2003-08-11 10:56:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kodeks cywilny:

    Art. 434. Za szkodę wyrządzoną przez zawalenie się budowli lub oderwanie się
    jej części odpowiedzialny jest samoistny posiadacz budowli, chyba że
    zawalenie się budowli lub oderwanie się jej części nie wynikło ani z braku
    utrzymania budowli w należytym stanie, ani z wady w budowie.

    Ponieważ ta antena jest bez wątpienia częścią budowli, to odszkodowanie
    należy Ci się od jego właściciela. I ubezpieczenie Twoje czy też spółdzielni
    nie ma nic do rzeczy. Proponuję pismo do spółdzielni z oszacowanymi kosztami
    naprawy. W ostateczności będziesz musiał się z nimi włóczyć po sądach, ale
    wygrana murowana, więc moim zdaniem warto nawet wziąć adwokata.

  • 7. Data: 2003-08-11 17:55:32
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    > Kodeks cywilny:
    >
    > wygrana murowana,

    Całkowita zgoda. Jest to bardzo rygorystyczny dla własciciela budynku
    przepis i ma praktycznie zerowe szanse na wywinięcie się. A tym Policjontom
    poradź, co by się stuknęli pałkami w czółka - juz zniechęcanie do
    wszczynania postępowań rozszerzają na postępowania cywilne.

    Depi

  • 8. Data: 2003-08-12 08:59:45
    Od: "Dorsh" <d...@i...pl>

> [...]
    > poradź, co by się stuknęli pałkami w czółka - juz zniechęcanie do
    > wszczynania postępowań rozszerzają na postępowania cywilne.

    Rozmawiałem z kierownikiem technicznym w administracji. Okazuje się, że
    administracja jest ubezpieczona od takich wypadków i nie robi żadnych
    problemów. Zgłosiłem się do PZU dostałem dwa formularze do wypełnienia,
    jeden dla mnie drugi dla administracji. Mam złożyć wypełnione dokumenty w
    PZU, rzeczoznawca wyceni szkodę i mam czekać na kasę. Dziękuję wszystkim za
    poradę.

    Pozdrawiam
    Dorsh