  • 1. Data: 2006-11-14 11:23:06
    Temat: Sondaże przedwyborcze w internecie
    Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl>

    Witam
    Mój problem dotyczy stosunku wobec prawa przedwyborczych sond/ankiet
    umieszczanych na prywatnych stronach internetowych.

    Zarzucono mi, że na takiej właśnie całkowicie prywatnej stronie - dość
    popularnej w okolicy - zamieściłem zabawę/sondę/ankietę pt. "Wybierz sobie
    burmistrza". Padło kilkaset głosów.
    Oczywiście wiarygodność tego rodzaju sondy pozostawia dużo do życzenia.
    Jednak problem w tym, że pomimo zablokowania sondy w piątek wieczorem,
    wyniki tej sondy w postaci słupków wisiały na stronie w sobotę i w
    niedzielę.

    1. Czy tego rodzaju sonda/ankieta podpada pod art. 202 a) Ordynacji
    wyborczej, gdzie mówi się wprost o badaniach (sondażach) opinii publicznej.
    Wg mnie badanie opinii publicznej wymaga zachowania odpowiednich procedur,
    ktorych nie da się zachować w takiej sondzie.
    2. Czy fakt, że sonda ta była widoczna na stronie w sobotę i w niedzielę
    może być potraktowany jako naruszenie ciszy wyborczej?

    --
    RomanS
    ______________________________

  • 2. Data: 2006-11-14 18:57:20
    Temat: Re: Sondaże przedwyborcze w internecie
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > 2. Czy fakt, że sonda ta była widoczna na stronie w sobotę i w niedzielę
    > może być potraktowany jako naruszenie ciszy wyborczej?

    W sobotę można kupić przecież gazety z piątku, gdzie są sondaże więc
    naruszeniem toto nie jest.

    +inż.lewa+

  • 3. Data: 2006-11-14 20:27:53
    Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > W sobotę można kupić przecież gazety z piątku, gdzie są sondaże więc
    > naruszeniem toto nie jest.

    Hmmm...
    Tyle to i ja wiem.
    Bardziej zależało mi na wsparciu prawnym - czy tego rodzaju sonda/ankieta
    może być traktowana na równi z badaniami opinii społecznej.
    Czy jest może jakas definicja takich badań?

    --
    RomanS