  • 1. Data: 2003-06-06 13:32:28
    Temat: Sms na temat REFERENDUM od ERY ???
    Od: "LL" <l...@o...pl>

    Witam !!!
    Dostalem takiego sms'a - "Spotkajmy sie na referendum ..." pewnie wszyscy
    cos takiego dostaliscie i tu jest moje pytanie - jak to sie ma to tej nowej
    ustawy o zakazie wysylania informacji reklamowych, ktorych ja Sobie nie
    zycze ???
    Dzwonilem na Hotline i gosc mi poweidzial,ze ***nie jest to reklama tylko
    informacja*** , ktora wyslali wszystkim abonentom w porozumieniu z
    Kancelaria Rady Ministrow !!!
    Wiec jak to jest z prawnego punktu widzenia - jest to reklama czy nie - czy
    moge zglosic im reklamacje ???
    Bo przeciez niedlugo zaczna od nowa zasypywac nasze komorki spamem i beda
    mowic,ze to tylko informacja !!!

    Prosze o jakas rzeczowa odpowiedz - bo nie chodzi mi o sam fakt referendum
    (ktore w koncu juz jutro sie zaczyna) tylko o fakt otrzymania
    informacji/reklamy, ktorej Sobie nie zamowilem!!!

    POZDRAWIAM WSZYSTKICH

    - Lukasz ;-)))

  • 2. Data: 2003-06-06 13:51:18
    Temat: Re: Sms na temat REFERENDUM od ERY ???
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "LL" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    chyba dokonujesz nadinterpretacji :)

    po mojemu to jest tak, cisza przed wyborcza tyczy sie agitacji, na "tak" lub
    na "nie", a nie samego pojscia, czyli frekfencji, oni nie namawiaja cie abys
    glosowal w konkretny sposob, tylko zebys poszedl i zaglosowal wogole

  • 3. Data: 2003-06-06 13:59:18
    Od: "LL" <l...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "LL" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    > chyba dokonujesz nadinterpretacji :)

    Nie Nie - jak juz napisalem nie chodzi mi o fakt referendum (ani o tresc tej
    wiadomosci) tylko o fakt wyslania wg mnie SPAMU do abonenta sieci Era, ktory
    nie wyrazal nigdzie zgody na otrzymywanie takich sms'ow !!! A to jest chyba
    teraz nielegalne wg tej nowej ustawy - i chce sie dowiedziec od specjalistow
    czy jezeli to jest rzeczywiscie SPAM w swietle prawa i czy moge gdzies
    zglosic skarge czy cos w tym rodzaju zeby Era wiecej juz nie wysylala
    nieporzadanych informacji/reklam !!!

    PZDR

  • 4. Data: 2003-06-06 13:59:46
    Od: "erbe" <d...@w...pl>

> [...]
    abys
    > glosowal w konkretny sposob, tylko zebys poszedl i zaglosowal wogole

    ok to podaj numer, to Ci bede wysylal codziennie sterty informacji z np.
    gazeta.pl

  • 5. Data: 2003-06-06 15:00:28
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

> [...]
    > czy jezeli to jest rzeczywiscie SPAM w swietle prawa i czy moge gdzies
    > zglosic skarge czy cos w tym rodzaju zeby Era wiecej juz nie wysylala

    Ustawa nie tyczy sie spamu jako takiego, a niezamowionej oferty handlowej -
    tego smsa sie pod to nie da podciagnac, wiec sa czysci

    pzdr
    Arkadesh

  • 6. Data: 2003-06-06 19:41:22
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "erbe" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ok to podaj numer, to Ci bede wysylal codziennie sterty informacji z np.
    > gazeta.pl

    tylko ze oni to wyslali tylko raz, a poza tym jest to dosc wazna sprawa,
    wiec jednego sms'a mozna im wybaczyc

  • 7. Data: 2003-06-06 21:30:59
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'SzerszeN' wyklawiaturzył/a w niusie
    C76Ea.56989$l...@n...chello.at taką oto treść:

    | tylko ze oni to wyslali tylko raz, a poza tym jest to dosc wazna
    | sprawa, wiec jednego sms'a mozna im wybaczyc

    Ciekawe tylko ile opy zainkasowaly za taka "informacje". I czemu podatnicy
    za to placili.

    ->piotr

  • 8. Data: 2003-06-06 23:18:39
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 06 Jun 2003 13:51:18 GMT, "SzerszeN" <s...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >na "nie", a nie samego pojscia, czyli frekfencji, oni nie namawiaja cie abys
    >glosowal w konkretny sposob, tylko zebys poszedl i zaglosowal wogole

    ten SMS jest chyba przeterminowany. Na pewno pytajacy
    nie wlaczal telefonu. Ja dostalem takie sms dzien wczesniej
    niz kolega.

  • 9. Data: 2003-06-07 00:45:54
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    LL wrote:

    > Dostalem takiego sms'a - "Spotkajmy sie na referendum ..." pewnie wszyscy
    > cos takiego dostaliscie

    Abonenci Idei również dostali takiego SMSa.

    > i tu jest moje pytanie - jak to sie ma to tej nowej
    > ustawy o zakazie wysylania informacji reklamowych, ktorych ja Sobie nie
    > zycze ???

    Już ktoś napisał - w ustawie jest zakaz wysyłania niezamówionej oferty
    handlowej...

    > Dzwonilem na Hotline i gosc mi poweidzial,ze ***nie jest to reklama tylko
    > informacja*** , ktora wyslali wszystkim abonentom w porozumieniu z
    > Kancelaria Rady Ministrow !!!

    Ponoć zgodę na tę akcę SMSową wydał Generalny Inspektor Ochrony Danych
    Osobowych na wniosek Rady Ministrów. Nie wiem, na ile jest to prawdą.

    Marek

  • 10. Data: 2003-06-07 07:02:59
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > (ktore w koncu juz jutro sie zaczyna) tylko o fakt otrzymania
    > informacji/reklamy, ktorej Sobie nie zamowilem!!!

    Ustawa mówi o ofercie handlowej do oznaczonego odbiorcy.

    wysłana wiadomość sms nie jest ani ofertą handlową,
    ani nie została wysłana do oznaczonego odbiorcy, ale
    do wszystkich abonentów.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl