  • 1. Data: 2003-06-06 12:37:49
    Temat: Kiedy wyrok znika z akt?
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

    Witam, mam pytanie: w przypadku wyroku 2 lata w zawieszeniu na 3 za
    nieumyslne spowodowanie smierci (wypadek) jak dlugo figuruje on w aktach i
    czy znika z nich automatycznie, czy na wniosek?

    Pzdr

    AHS

  • 2. Data: 2003-06-06 15:16:22
    Temat: Re: Kiedy wyrok znika z akt?
    Od: "Michoo" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ahs" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > AHS
    >
    > W razie skazania na karę pozbawienia wolności zatarcie skazania następuje
    po 10 latach od wykonania kary , ale sąd może zarządzić zatarcie po upływie
    5 lat na wniosek skazanego, jeśli w tym czasie przestrzegał on porządku
    prawnego i został skazany na mniej niż 3 lata...
    > zobacz art.: 106 i 107 KK
    pozdr....
    michoo

  • 3. Data: 2003-06-06 16:58:55
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

> [...]
    > 5 lat na wniosek skazanego, jeśli w tym czasie przestrzegał on porządku
    > prawnego i został skazany na mniej niż 3 lata...

    Chyba w przypadku skazania w zawieszeniu, zatarcie skazania nastepuje z mocy
    prawa 6 miesiecy po zakonczeniu okresu proby, czyli w tym przypadku po 3
    latach i 6 miesiacach, chyba ze nie zostaly wykonane inne kary - z wyroku -
    np. niezaplacona grzywna czy cos tam ;-)
    Zgadza sie??
    Pozdrawiam
    kk