    From: JG <f...@n...fake.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Smierc ojca. Prostowanie spraw.
    Date: Sun, 24 Feb 2008 22:43:56 +0100

    Witam,

    Zmarl ojciec. Zostala mama-zona, ja-syn jedynak i pare kwestii do
    wyjasnienia.

    Z mama mam wzorowe stosunki, wiec nie obawiam sie, ze mi cos z majetnosci
    ucieknie po drodze.

    Mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze bylo na ojca. Rozumiem, ze aby
    mieszkanie bylo na mame trzeba przeprowadzic postepowanie spadkowe? Moze by
    od razu mnie uczynic wspolwlascicielem, bedzie mniej problemow w
    przyszlosci i nie trzeba bedzie kwestii mieszkania dalej roztrzasac? Czy w
    ogole moge sie zrzec wybiorczo, np. tylko mieszkania, albo zrzec sie
    finansow na koncie, a mieszkania sie nie zrzec?

    Mama i tato mieli wspolne konto w banku. Czy teraz polowa pieniedzy bedzie
    mi przelana na konto? Czy, aby kasa pozostala na mamy koncie, moge sie
    zrzec w tej pojedynczej kwestii?

    Czy jak teraz sie zrzekne spadku po ojcu, to nie bedzie pozniej problemow z
    dziedziczeniem po mamie?

    Jesli na fakturach za prad, gaz, cieplo widnieje ojciec, trzeba to
    koniecznie zmieniac? Czy moga powstac problemy, przy zalozeniu, ze oplaty
    beda oplacane? Nie wiem, czy ta kwestia sie przy okazji nie zmieni, bo mama
    wybiera sie na dniach do spoldzielni wypisac ojca z grona mieszkancow
    (mniejsze oplaty).

    W ogole najwygodniej moze byloby jakbym sie zrzekl, bo wiele znakow
    zapytania mi tu sie pojawia. Chyba, ze pomozecie rozwiac niektore z nich,
    za co wdzieczny z gory dziekuje.

    --
    jg