  • 1. Data: 2003-10-27 11:22:56
    Temat: Służebność
    Od: "Zenek" <z...@p...com>

    Jestem współwłaścicielem działki, która u mnie w akcie notarialnym ma
    wpisaną służebność wobec sąsiadów, tzn mam obowiązek dawania mozliwości
    przejazdu. Natomiast drugi współwłąściciel w swoim akcie takiegi obowiązku
    nie ma wpisanego.

    Dodam, że działki wobec których istnieje służebność mają z drugiej strony
    drogę ok. 3 m szeroką. Gdy chciałem doprowadzić do zablokowania wjazdu ze
    swojej strony to usłyszałem, ze muszę dać mozliwość przejazdu na szerokości
    ok. 6 m.

    Jak to jest z tymi przepisami?

  • 2. Data: 2003-10-27 13:31:00
    Temat: Re: Służebność
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Zenek" <z...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przejazdu. Natomiast drugi współwłąściciel w swoim akcie takiegi obowiązku

    Służebność drogi koniecznej obciąża nieruchomość, a nie osobę.

> [...]
    > drogę ok. 3 m szeroką. Gdy chciałem doprowadzić do zablokowania wjazdu ze
    > swojej strony to usłyszałem, ze muszę dać mozliwość przejazdu na

    Służebność została ustanowiona w jakiś sposób - umownie albo wyrokiem sądu.
    Musisz dojść do tego i sprawdzić, jakiej treści prawo dokładnie przysługuje
    sąsiadom. W razie uznania, że nie jest już konieczne możesz wystąpic do sądu
    o zniesienie służebności.

    Depi.