  • 1. Data: 2002-01-27 19:38:38
    Temat: Skutecznosc dostarczenia oswiadczenia woli.
    Od: l...@p...onet.pl (LS)

    Skutecznosc dostarczenia oswiadczenia woli.

    Zwolniono mnie z par. 52 (dyscyplinarnie).
    Chce wykazac, ze dostarczenie oswiadczenia nie jest skuteczne.
    Czy ponizsze fakty daja mi taka szanse ?

    1. Najpierw zwolniono mnie z 2-tyg. wypowiedzeniem.
    2. Potem wyslano przesylke polecona, ktorej nie moglem odebrac.
    Jak sie dowiedzialem dwa miesiace pozniej - bylo tam oswiadczenie
    woli (art. 52).
    Listonosz nie zostawil awizo, bo mu ktos powiedzial (tesciowa), ze
    wyprowadzilem sie.
    Pod takim stwierdzeniem podpisala sie. Oczywiscie ja tam mieszkam,
    tesciowa czasami bredzi.
    3. Stawiam sie osobiscie po swiadectwo pracy ale odmowiono mi jego
    wydania.
    4. Przesylka wraca do pracodawcy.
    Ten wyjmuje oswiadczenie i powtornie wysyla same swiadectwo pracy.
    5. Swiadectwo pracy odbieram ale jest tam par. 52. Walcze o
    sprostowanie.

    Czy mozna zarzucic pracodawcy, ze nie wykazal zwyklej starannosci w
    dostarczeniu oswiadczenia?
    Czy wazne jest to, ze nie bylo opisu zawartosci przesylki ?
    Czy pracodawca nie powinien sprobowac powtornie wyslac mi oswiadczenia
    ?

    Jak to jest dokladnie z uznawaniem za skuteczne dostarczenie
    dokumentow poczta ?

  • 2. Data: 2002-01-28 11:23:23
    Temat: Re: Skutecznosc dostarczenia oswiadczenia woli.
    Od: "Solo" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik LS <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napis
    ał:3...@n...tpi.pl...
> [...]
    > ?
    Jak to jest dokladnie z uznawaniem za skuteczne dostarczenie

    Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego oświadczenie woli, ktore ma byc
    zlozone drugiej stronie uważa się za złożone w momencie gdy druga strona mia
    la
    mozliwosc sie z nim zapoznac. Ty nie miales mozliwosci zapoznac sie z tym pi
    smem
    wiec nie oswiadczenie o rozwiazaniu stosunku pracy bez wypowiedzenia nie zos
    talo
    skutecznie zlozone. Stosunek pracy ulegl wiec rozwiazaniu po uplywie okresu
    wypowiedzenia. Taka przyczyne powinno podawac tez swiadectwo pracy. Jesli je
    st inaczej
    mozesz wystapic do pracodawcy o sprpstowanie w ciagu 7 dni, a jesli odmowi t
    o w ciagu
    7 dni zlozyc pozew do sadu.

    Pozdrawiam
    Paweł